Barcelona prova aquest any un nou calendari comercial
L'Ajuntament permetrà per primer cop que tots els diumenges i festius de juliol i agost es pugui obrir al matí
Tot i ser la ciutat que rep més turistes a Catalunya, Barcelona no té consideració de municipi turístic perquè mai no ho ha demanat. La capital catalana manté aquesta situació paradoxal respecte del seu mapa d'horaris comercials, però ha entrat en un nou escenari d'ençà que el març passat el govern municipal va arribar a un acord amb les principals organitzacions del comerç minorista local –Confederació de Comerç, Pimec, Fundació Barcelona Comerç i Consell de Gremis– per ampliar les possibilitats d'obertura comercial en el conjunt de la ciutat, i no només en les àrees amb més afluència turística, com s'havia plantejat. Un nou escenari al qual també caldrà veure com l'afecta el factor Roca del Vallès.
El nou calendari barceloní preveu la possibilitat d'obrir vuit diumenges dels mesos de juliol i agost, i també el 15 d'agost, festivitat de la Mare de Déu de l'Assumpció, però només quatre hores, de les 10 a les 14 hores. Això, a banda del primer diumenge de juliol, un dels sis festius anuals en què la Generalitat autoritza a obrir, als quals cal sumar encara uns altres quatre que tria cada ajuntament.
El primer festiu comercial des de l'anunci del nou calendari va ser el 30 de març, coincidint amb la fira Alimentària, i va tenir una escassa repercussió fora dels grans eixos comercials. El pròxim serà el 18 de maig, coincidint amb la màxima afluència de creueristes a Barcelona.