Societat

Tribunals

Víctima d'un cargol oxidat en una pizza

L'Audiència de Barcelona condemna un centre comercial a pagar 2.000 euros a un client que va trobar-se l'objecte dins la massa

Afirma que va provocar-li “angoixa” tot i que no va menjar-se'l

Trobar-se un cargol rovellat dins una pizza pot causar un dany moral que ha de ser indemnitzat. És el que ha resolt la secció primer a de l'Audiència de Barcelona en la demanda d'un ciutadà contra un centre comercial.

El veí va adquirir un lot de tretze pizzes congelades d'una marca blanca en una gran superfície de Cabrera de Mar, el 10 de febrer del 2010. L'endemà, va enfornar-ne una i quan anava a menjar-la, hi va trobar la desagradable sorpresa: un cargol amb signes d'oxidació. Va fer-ne fotos i va denunciar-ho a l'Agència de Protecció de la Salut. Al veí, descobrir-ho va generar-li un perjudici moral perquè “va provocar-li una sensació d'inquietud, temor i incertesa” i va reclamar al centre comercial 6.000 euros d'indemnització. Després, va llençar la resta de les pizzes comprades.

La mercantil va impugnar l'autenticitat de les fotografies que acompanyaven la demanda i es va negar a indemnitzar el client en assegurar que no tenia cap responsabilitat perquè no havia comés cap negligència, a més havia facilitat la identitat del fabricant de pizzes i no s'havia provocat cap dany perquè la persona no havia arribar a menjar-se el cargol.

El titular del jutjat de primera instància número 1 de Mataró va donar la raó al centre mercantil. No obstant això, l'Audiència de Barcelona ha estimat ara parcialment la reclamació del perjudicat, ja que ha resolt que es mereix una indemnització per dany moral, tot i que la rebaixa a 2.000 euros. La resolució no és ferma i es pot recórrer al Tribunal Suprem.

En la sentència, el tribunal afirma que la troballa, certament, va provocar-li “una clara situació de risc per a la seva salut, que afortunadament no es va materialitzar perquè es va adonar de l'existència de l'objecte ”. Hi afegeix que “és comprensible que aquest extrem li va causar l'angoixa conseqüent al risc creat i a la representació del dany que hagués pogut patir”. Per tot això, el tribunal conclou que cal indemnitzar-lo, segons les regles de responsabilitat contractual, no per la normativa protectora dels consumidors, que, quan hi ha productes defectuosos, només inclou danys materials o lesions físiques, no danys morals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia