Iniciativa critica el mal estat de l'asfaltat dels carrers de Castelló

El por­ta­veu d'Ini­ci­a­tiva a la ciu­tat de Cas­telló, Vicent Grau, ha cri­ti­cat el mal estat gene­ra­lit­zat que pre­senta el ferm de molts dels prin­ci­pals vials de la ciu­tat que es tro­ben apedaçats, amb pegats, asfal­tat defi­ci­ent, clots i bonys que fan des­a­gra­da­ble i difi­cul­ten el trànsit. Com a exem­ple ha posat el cas del car­rer Gover­na­dor, el car­rer Vici­ano, o Ruiz Rodi­lla.

Segons el por­ta­veu eco­so­ci­a­lista «la nul·la i nefasta política de foment del trans­port públic», fa que l'ús del vehi­cle par­ti­cu­lar siga impres­cin­di­ble per moure's per la ciu­tat, «però els car­rers s'assem­blen més a una ciu­tat del ter­cer món, que no a com hau­rien de ser en la ciu­tat que més pressió impo­si­tiva té sobre els seus veïns de tot l'Estat».

En aquest sen­tit, Vicent Grau ha recor­dat que enguany la pujada dels tri­buts muni­ci­pals ha estat «total­ment des­pro­por­ci­o­nada», superant en punts l'IPC real i que l'Ajun­ta­ment no pre­veu rebai­xar-los. «Però els diners s'esfu­men en pagar els sous estra­tosfèrics de regi­dors i asses­sors, en els capri­cis del vice­al­calde com els vehi­cles pri­vats, els men­jars o el mobi­li­ari de luxe, les cam­pa­nyes de Passió per Cas­telló o Cas­tellón Res­pira i mai per millo­rar les pres­ta­ci­ons i la qua­li­tat de vida dels cas­te­llo­nencs», ha decla­rat Grau.

El por­ta­veu d'Ini­ci­a­tiva ha recor­dat que un mal asfal­tat dels car­rers, incre­menta en molt la con­ta­mi­nació acústica que es genera i que acaba afec­tant molt nega­ti­va­ment a la qua­li­tat de vida de tota la ciu­tat, a més de les obvies molèsties als usu­a­ris. Segons el por­ta­veu dels eco­so­ci­a­lis­tes «no pot ser que les empre­ses de sub­mi­nis­tra­ment ( aigua, gas, tele­fo­nia per cable...) puguen obrir cada dos per tres els car­rers per fer cana­lit­za­ci­ons noves i que després la repa­ració dels vials no siga cor­recta i es limite a l'apedaçament» i ha ins­tat l'equip de govern a pren­dre mesu­res com la dotació de grans cana­lit­za­ci­ons comu­nitàries que puguen satis­fer la demanda de les grans empre­ses per no haver d'alçar l'asfalt davant cada incidència o nova incor­po­ració d'un ser­vei.

Ini­ci­a­tiva ha recla­mat una millo­rar de l'estat dels car­rers de la ciu­tat, tot i que ha recal­cat que això no vol dir que dema­nen quitrà a tot orri de la ciu­tat, sinó un pla de millora inte­gral, que puga impul­sar mesu­res com la incor­po­ració de nous mate­ri­als sos­te­ni­bles, com els que mini­mit­zen el soroll, l'empe­drats de nous car­rers ...etc. «No estem par­lant dels pri­vi­le­gis dels con­duc­tors de cotxe, recor­dem que els usu­a­ris de la bici­cleta també estan patint l'estat defi­ci­tari d'aquests car­rers», ha espe­ci­fi­cat Grau.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.