Vallès Oriental

Abertis inicia la construcció de l'enllaç de la C-33 i la C-17 a Mollet

Hi haurà un nou vial de 780 metres amb un viaducte i un pas soterrat per superar el tren

L'empresa Aber­tis, con­ces­sionària de la gestió de la C-33, ha posat en marxa les obres del nou enllaç directe entre aquesta auto­pista i la C-17 que com­por­tarà la cons­trucció d'un nou vial de 780 metres i una inversió de 3,75 mili­ons d'euros.

L'obra forma part del paquet d'inver­si­ons pac­tat entre la con­ces­sionària d'auto­pis­tes i el Depar­ta­ment de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat.

De moment, s'estan fent tre­balls pre­vis com la ins­tal·lació de la senya­lit­zació i tas­ques de topo­gra­fia. Està pre­vist que en els pro­pers dies –aquesta mateixa set­mana o la que ve– ja s'hi comenci a tre­ba­llar amb maquinària. Per era, no afec­tarà la cir­cu­lació de vehi­cles per la C-17. Els tre­balls han de que­dar enlles­tits entre els mesos de maig i juny de 2015.

La cons­trucció d'aquest enllaç a la C-33 era una vella rei­vin­di­cació de la ciu­tat de Mollet. Per­metrà crear una con­nexió directa entre la C-33 i la C-17 en sen­tit nord i, per tant, evi­tarà als con­duc­tors que sur­ten de l'auto­pista haver de fer un com­pli­cat canvi de sen­tit a través de la C-59 o bé entrar al nucli urbà de la ciu­tat per seguir en direcció a Gra­no­llers o Vic. En aquest cas, s'estima que l'estalvi de temps pot ser d'uns 20 minuts en hora punta. L'obra també ha d'aju­dar a reduir el trànsit per l'inte­rior de l'antiga car­re­tera de Ribes, al cen­tre de Mollet.

La con­nexió tindrà una llargària de 780 metres amb un car­ril de qua­tre metres d'amplària i vorals a tots dos cos­tats. La nova infra­es­truc­tura inclourà la cons­trucció d'un nou via­ducte de 46 metres de llargària sobre les vies de la línia de tren de Port­bou. També un pas infe­rior de 44 metres de lon­gi­tud sota les vies de l'enllaç entre la línia R2 i la R8, que va cap a la Uni­ver­si­tat Autònoma de Bar­ce­lona i Mar­to­rell. Aquest pas infe­rior es cons­truirà a l'exte­rior i, poste­ri­or­ment, es col·locarà sota la infra­es­truc­tura fer­roviària i es reduirà així al mínim l'afec­tació al pas de trens. La nova con­nexió obli­garà a fer una petita modi­fi­cació de l'actual sor­tida de la C-17 per enllaçar amb la C-59 perquè el nou vial hi passa a tocar.

La notícia com­pleta a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia