Escola Valenciana adverteix a Fabra que té un cas semblant al TIL als tribunals
L'entitat va recórrer contra el Decret del Currículum de Primària que “atempta contra la immersió lingüística”
Felicita la comunitat educativa de les Illes Balears per “l'exemple de mobilització i defensa de l'ensenyament de qualitat”
L'entitat Escola Valenciana ha felicitat la comunitat educativa de les Illes Balears per “l'exemple de mobilització i defensa de l'ensenyament de qualitat”, que ha tingut finalment els seus fruits amb la sentència del TSJ balear. “El decret TIL del Govern Bauzá era tan incongruent com ho és el decret de currículum de primària de María José Catalá”, ha declarat el president d'Escola Valenciana i ha recordat que “si en el cas de les Illes, la sentència del TSJ que anul·la el TIL es refereix al fet que no es va consultar la màxima institució en matèria lingüística, la UIB, en el cas valencià ho és l'AVL i això fa que es puguen tindre conseqüències jurídiques semblants al País Valencià”.
Antecedents
El passat 8 de setembre el gabinet jurídic d'Escola va presentar davant del TSJ valencià un recurs contra el Decret 108/2014, de 4 de juliol, del Consell, el Decret de currículum de Primària, i que segons va denunciar “atempta contra 30 anys d'ensenyament en valencià, elimina els programes d'immersió lingüística i redueix encara més l'objectiu del decret de plurilingüisme que es va aprovar l'estiu de l'any 2012: aconseguir que tot l'alumnat valencià domine igualment les dues llengües oficials i tinga una millor competència lingüística en una tercera llengua com l'anglés.”
El contenciós administratiu presentat per l'entitat presidida per Moreno demana de manera explícita la retirada d'aquest decret que imposa l'aplicació de la Lomqe amb conseqüències nefastes pel que fa als programes d'ensenyament, metodologies d'aprenentatge i organització dels centres.
“María José Catalá ha donat peu que en la línia en valencià es puguen quadruplicar les hores que s'imparteixen en castellà i que en la línia en castellà els percentatges d'hores que es poden impartir en cada llengua siguen 16% en anglés, 24% en valencià i 60% en castellà”, ha subratllat Moreno en referència a les conseqüències de l'aplicació de la Lomqe.
Moreno també ha recordar que l'article 5 de la llei de creació de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua assenyala que les decisions de l'AVL , en l'exercici de les funcions que hi corresponen, hauran de ser observades per totes les institucions de la Generalitat, pels poders públics, per la resta d'administracions públiques, el sistema educatiu, els mitjans de comunicació, les entitats, els organismes i les empreses de titularitat pública o que compten amb finançament públic. “La consellera Catalá haurà d'estar atenta al que l'AVL observe en matèria lingüística pel que fa al sistema educatiu tal com s'assenyala en les funcions que té aquesta institució establides en el mateix Estatut”, ha reblat.