Vallès Oriental

Trànsit posarà un radar al tram més perillós de la carretera de Caldes a Sant Feliu

Es reduirà l’amplada de dos dels tres carrils i es posarà una separació física en un petit tram

La Generalitat ha anunciat que Trànsit instal·larà un radar de control de velocitat al punt quilomètric 19 de la carretera C-59, entre Caldes i Sant Feliu, per mirar de reduir la perillositat d’aquest tram de carretera, on hi ha hagut diversos accidents, alguns de mortals, en els darrers anys.

El radar, però, no serà l’única mesura que s’aplicarà en aquesta zona, on es faran diverses accions de millora aquest mateix mes de desembre, segons han confirmat a EL 9 NOU fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat. Els treballs duraran un parell de setmanes.

En concret, la millora de la seguretat viària se centrarà a reforçar la separació entre els dos sentits de circulació en un tram on hi ha tres carrils –dos en sentit nord i un en sentit sud– ara dividits només per una doble línia continua. Aquesta franja es modificarà i es pintarà una franja central zebrada de 60 centímetres d’amplada, molt similar a la que ja es va col·locar al tram sense mitjana de la ronda de Granollers. Les línies delimitadores tindran ressalts que alertaran els conductors si les trepitgen. A més, s’instal·laran reflectors –ulls de gat– que ajudaran a percebre el traçat de la via durant les nits. La creació d’aquesta franja central obligarà a fer més estrets dos dels tres carrils d’aquest tram. En concret, es reduirà l’amplada del carril de baixada i del carrer d’avançament de pujada. En tots dos casos passaran dels 3,5 metres actuals a 3,2. “Això crea la sensació d’efecte túnel entre els conductors i fa que redueixin la velocitat”, va explicar l’alcalde Pere Pladevall. Territori i Sostenibilitat preveu instal·lar en un tram de 200 metres –s’actua en un sector de 1,4 quilòmetres– un petit tram amb “un sistema de separació de carril físic”. Resta per concretar, però, quin tipus s’aplicarà, han explicat fonts del govern català.

L’actuació es completarà amb canvis a l’inici i al final del carril addicional. A la banda nord, ara tenen prioritat els vehicles ràpids. Amb la modificació, aquests hauran de cedir el pas als vehicles que circulin pel carril lent. També s’adequarà tota la senyalització vertical als canvis executats en el tram que va entre la sortida de la sorrera del Prat de Baix i l’entrada del Prat de Dalt.

L’alcalde, Pere Pladevall, va anunciar aquesta intervenció a la C-59 en el darrer ple municipal, en què tots els grups municipals van donar suport a una moció en la qual mostren la seva satisfacció pel projecte de millores d’aquest tram de la C-59, una intervenció llargament reclamada per l’Ajuntament. En el mateix ple, el portaveu de CiU, Joan Fontserè, va explicar que la Direcció General de Carreteres preveu tenir el radar a punt al voltant del 15 de desembre. Les obres de reforma les farà l’empresa Proseñal, va dir Pladevall.

UN PUNT NEGRE

El darrer accident mortal en aquest tram de la C-59 es va produir el dia 26 de juny d’aquest any a la zona del Prat de Baix, quan un ciclista veí de Bigues va ser envestit per un vehicle tot terreny. Segons un informe de la Policia Local de Caldes, entre els quilòmetres 11 i 20 d’aquesta via, és a dir, entre Caldes i el nucli de Sant Feliu, hi ha hagut una seixantena d’accidents entre el dia 1 de gener de 2013 i el 31 de juliol d’aquest any, és a dir en un any i mig.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia