Osona/Ripollès

El Parlament s’oposa a la pretensió d’ICV de rebutjar la pota sud de Vic

CiU, PSC, PP i C’s tomben la proposta de la formació ecosocialista, que rep el suport d’ERC i CUP.

La comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament va tombar, dimecres, una proposta de resolució d’ICV-EUiA per rebutjar la pota sud de Vic. La proposta, defensada pel diputat ecosocialista Marc Vidal, argumentava que les necessitats de mobilitat del transport de mercaderies ja estan cobertes per la C-17 i la C-25 i que, per tant, no és necessari ni està justificat construir una carretera pel sud de la ciutat que provocaria un impacte ambiental, paisatgístic i que, a més, compta amb oposició veïnal. La proposta es va rebutjar amb 14 vots en contra (CiU, PSC, PP i C’s) i 6 a favor (ICV, ERC i CUP).

La discussió d’aquesta futura infraestructura ha generat debat. A Vic, veïns del sud de la ciutat, principalment dels barris de la Serra-de-senferm i de Santa Anna, s’hi han mostrat contraris. Arran d’aquesta oposició, ICV i la CUP ja van dur una moció al ple de Vic del mes de setembre que, contra pronòstic, es va aprovar en contra de l’opinió del grup majoritari de CiU. Al debat en comissió d’aquest dimecres, la diputada osonenca de CiU, Marta Pascal, va suggerir una esmena, que no va ser acceptada per ICV-EUiA, en la línia de fer constar que al Pla d’Infraestructures de l’any 2006 i al Pla Territorial de les Comarques Centrals de l’any 2008 ja es té en compte l’impacte ambiental.

Tot i el no a l’esmena, Pascal no es va estar de dir que el Consell d’Alcaldes d’Osona, “un organisme d’ampli aspecte polític”, s’hi havia pronunciat a favor i que, encara que ara no sigui una obra prioritària, té sentit dissenyar una via proporcionada a les necessitats de Vic, però també per garantir a Santa Eugènia un accés directe a la C-17. En la mateixa línia es va expressar el diputat del PSC, Cristòfol Gimeno, que va dir que la planificació del 2008 ja reunia els criteris suficients de rigor i que s’havia d’exigir fer els treballs necessaris perquè l’ocupació del sòl fos la mínima possible. La intervenció de Gimeno va provocar perplexitat en el sentit que va defensar el no a la proposta en coherència, va dir, amb l’opinió dels alcaldes del PSC d’Osona i del grup municipal de Vic obviant que, al ple del mes de setembre, els dos regidors socialistes a l’Ajuntament precisament van votar a favor d’una moció contrària a la pota sud. Exactament el mateix que demanava la proposta de resolució votada al Parlament. Li ho va recordar Isabel Vallet, de la CUP. “Revisi els seus posicionaments”, li va dir. I va recordar que el Consell d’Alcaldes a què es referia CiU era del passat mandat i que, ara, no només n’ha variat la composició sinó també les prioritats. Va atribuir l’interès al lobby local de la carn i va criticar que, tot i l’impacte paisatgístic, es voti a favor d’un projecte que no és necessari. Marc Sanglas, d’ERC, sí que va donar suport a la proposta i va parlar d’una aturada “tècnica i lògica” per veure si el que s’havia dissenyat el 2006 calia replantejar-ho o no. No ho van veure així Eva Garcia (PP) i Matias Alonso (C’s), que van votar en contra de la proposta. Al torn final, Marc Vidal, d’ICV-EUiA, va recordar que el 2008 la C-17 “era un tap i [fer la pota sud de Vic] tenia una lògica, però ara no. Es guanyarien cinc minuts i llençaríem un cabàs de diners. Ens oposaríem als veïns i destrossaríem l’entorn. Si això és fer política, facin-s’ho mirar”. No va tenir èxit. La proposta per oblidar la infraestructura es va rebutjar

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.