Societat

Promoció turística conjunta al Berguedà

Els cinc municipis certificats com a destinació de turisme familiar, units

El projecte costa 60.000 euros

Els cinc muni­ci­pis del Ber­guedà que recent­ment han estat cer­ti­fi­cats com a des­ti­nació de turisme fami­liar han creat una marca turística per pro­mo­ci­o­nar la comarca. El logo­tip l'encapçala el nom de Berga i el com­pleta un símbol for­mat per la super­po­sició de dos cer­cles i una frase que variarà en funció de la cam­pa­nya. D'aquesta manera, Berga, Avià, Capo­lat, Cas­te­llar del Riu i Cercs pre­te­nen atreure públic fami­liar pro­vi­nent, sobre­tot, de l'àrea metro­po­li­tana de Bar­ce­lona, segons recull l'agència ACN. A més, la capi­tal del Ber­guedà ha reno­vat la seva pàgina web amb l'objec­tiu “de crear un por­tal fet a mida dels viat­gers del segle XXI”. Tot aquest pro­jecte ha dis­po­sat d'una inversió de 60.000 euros finançats per la Dipu­tació de Bar­ce­lona.

Berga rep cada any uns 5.000 visi­tants, una xifra que es pretén incre­men­tar amb una nova cam­pa­nya turística. De moment, ja s'ha fet el pri­mer pas, la cre­ació d'una marca, que s'ha impul­sat des dels cinc muni­ci­pis del Ber­guedà que, des de fa dues set­ma­nes, són des­ti­nació de turisme fami­liar. Les fra­ses que s'han pen­sat per a cada cam­pa­nya específica són, per exem­ple, “Berga és aven­tura, és natura”; “és dife­rent és diver­tida”; “és Patum, és patri­moni”, o “és història, és autèntica”. En una pri­mera fase, la marca, que ha estat cre­ada per l'empresa ber­gue­dana Magma, té l'objec­tiu de cri­dar l'atenció dels turis­tes fami­li­ars pro­vi­nents de l'àrea metro­po­li­tana. La cap de comu­ni­cació i màrque­ting de Magma, Marta Arti­gas, ha expli­cat que la pro­xi­mi­tat de la ciu­tat amb Bar­ce­lona i les bones comu­ni­ca­ci­ons faci­li­ten aquest objec­tiu, però també el fet que es tracta d'un públic “que valora molt la natura, la tra­dició i que busca uns valors que no troba a la gran ciu­tat”.

Tot i que el pas següent és la cre­ació d'un pla d'acció, l'alcalde de Berga, Juli Gen­drau, ha avançat que la marca s'uti­lit­zarà en la pro­moció a mit­jans de comu­ni­cació, a través del web o d'apli­ca­ci­ons mòbils. Tot aquest pro­jecte –que inclou l'anàlisi de la situ­ació turística, l'ela­bo­ració de la marca i el pla d'acció– s'ha finançat amb un pres­su­post de 60.000 euros que han estat apor­tats per la Dipu­tació de Bar­ce­lona. A banda, la capi­tal del Ber­guedà també ha reno­vat el seu web. Des del mes de febrer pas­sat, quan es va posar en marxa el nou web, el por­tal ha rebut més de 27.000 visi­tes, la majo­ria de públic esta­tal, però també d'inter­na­ci­o­nal, com ara d'Amèrica del Nord, França o Rússia.

Gen­drau apel·la a incre­men­tar l'auto­es­tima entre els ber­gue­dans. El bat­lle creu que “des de fora se'ns té més ben valo­rats que nosal­tres matei­xos”, i asse­gura que aquesta auto­es­tima “ens aju­da­ria més”, una opinió que com­par­teix Arti­gas, que ha asse­gu­rat que sense aquesta auto­es­tima “serà com­pli­cat cri­dar l'atenció dels turis­tes”.

LA FRASE

Des de fora se'ns té més valorats que nosaltres mateixos. Cal créixer en autoestima
Juli Gendrau
alcalde de berga


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia