Restablerta del tot la circulació del tren
Renfe ha restablert aquest matí la circulació de trens entre les estacions de la Garriga i Sant Martí de Centelles. Estava tallada des d’aquest dimarts al migdia quan va descarrilar un tren entre les estacions de la Garriga i Figaró. El maquinista va
Renfe ha restablert el servei de trens entre la Garriga i Sant Martí de Centelles aquest dimarts al matí després que s’hagi pogut encarrilar i retirar el tren accidentat a la Garriga després de topar amb un arbre. El maquinista segueix ingressat a l’UCI de l’Hospital General de Granollers. Està en estat greu però estable, segons fonts del centre sanitari.
Renfe preveu que amb el pas de les hores es vagin normalitzant els horaris i desapareixent els retards.
El descarrilament i la ventada d’aquest dimarts va obligar a tallar la circulació de trens entre l’Hospitalet i Vic, en un primer moment. A la tarda, es va restablir el pas de combois al tram sud de la línia, fins a la Garriga. Amb tot, la circulació entre la Garriga i Vic ha estat tallada fins aquest dimarts i s’ha muntat un dispositiu alternatiu per carretera.
Nota de premsa de Renfe
Restablerta la circulació ferroviària en el trajecte Figaró-La Garriga
· Els trens de la línia R3 recuperaran progressivament el seu servei habitual
Barcelona, 10 de desembre de 2014
A les 10,55 hores, s’ha restablert la circulació ferroviària en el tram Figaró-La Garriga, el que permet recuperar el servei de la línia R3 (L’Hospitaltet-Puigcerdà per Vic) en tot el seu recorregut. Progressivament s’aniran recuperant els horaris habituals. D’aquesta forma, s’ha normalitzat el servei a la xarxa de Rodalies de Barcelona afectada pel temporal de vent d’ahir dimarts, després que, a les 08.00 hores, s’hagi recuperat el trànsit en les condicions habituals en el trajecte Sabadell-Terrassa-Manresa.
Per procedir a les tasques d’encarrilament del tren afectat per l’envestida d’un arbre a Figaró, Renfe ha enviat al punt d’un equip d’Integria format per 10 persones així com equipament específic per aquestes situacions, com un camió bivial, encarriladores i gats hidràulics.
Una vegada retirat el tren, diversos equips de 27 tècnics especialitzats d’Adif que han treballat per torns i amb el suport de maquinària de via, han procedit a fer les reparacions a l’infraestructura, consistents en la reposició d’un tram de 80 m de via i d’un pal de la catenària, a més d’altres operacions, entre les que destaca la retirada de fins a 35 arbres en el tram La Garriga-Planoles. D’aquests, 15 estaven sobre la via i els altres 20 a les proximitats i amb risc de caiguda imminent. També ha participat personal de Protecció Civil i Seguretat, Circulació i altres departaments d’Adif.
Durant l’afectació, Renfe ha comptat amb un dispositiu de 50 autocars i personal d’informació i atenció al client