Vallès Oriental

Un informe de Salut atorga una de les puntuacions més baixes a les urgències de l’Hospital de Granollers

El centre sanitari té la pitjor valoració de Catalunya en l’organització del servei

El servei d’urgències continua sent l’assignatura pendent de l’Hospital de Granollers. Ho revela l’informe de la Central de Resultats del Sistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT) de l’any 2013.

L’informe analitza 63 hospitals de Catalunya proveïdors de la sanitat pública i l’opinió dels usuaris. Granollers va registrar el pitjor percentatge en opinions positives sobre l’organització del servei d’urgències amb un 60,2%, enfront del 78,3% de la mitjana catalana.

En comoditat de la sala d’espera també té una nota baixa. Els dos altres hospitals de la comarca, Mollet i Sant Celoni, també estan per sota de la mitjana de Catalunya tot i que amb índex més elevats que Granollers. La informació sobre el temps d’espera i la comoditat de la sala a Sant Celoni obté encara una nota més baixa –vegeu gràfic adjunt–. L’índex de satisfacció de l’usuari d’urgències també és més baix que la mitjana catalana en tots tres hospitals i l’índex de fidelitat (persones que manifesten que tornarien al mateix centre) només és més elevat que la mitjana a Mollet. Pel que fa a l’atenció al part, l’informe revela que Granollers ha de millorar especialment en l’atenció als acompanyants.

El director de Qualitat i Planificació de l’Hospital de Granollers, Andreu Aloy, diu que el centre treballa en la millora del servei d’urgències amb mesures com el canvi que s’ha fet en el comandament i l’equip del servei i la instal·lació de pantalles que informen sobre el temps d’espera. També en la reordenació del servei i en la dotació de professionals. “Estudiem com atendre més ràpid les urgències menys importants i millor les més importants. També estem valorant si ens falta personal”, explica.

Pel que fa a la valoració de l’atenció al part, Aloy diu que hi ha un bon nivell de satisfacció però estudien canvis per millorar l’acompanyament. “Estudiem fer un canvi de circuit, de manera que l’acompanyant pugui estar amb la partera contínuament i ho farem fent un quiròfan a la sala de parts per tal que pugui estar en les cesàries”.

El doctor Aloy admet que el centre ha de millorar el nombre d’operacions de cirurgia major sense ingrés i en hospitalitzacions evitables de malalts per diabetis, insuficiència cardíaca o malalts respiratoris. “Hem d’operar més ràpid les fractures de fèmur buscant més forats als quiròfans per intervenir abans i evitar complicacions i potenciar el treball amb l’atenció primària per millorar l’atenció a la insuficiència cardíaca o complicacions de la diabetis”.

Andreu Aloy remarca els aspectes en què Granollers presenta millors números que la mitjana. “En mortalitat per ictus, infart i insuficiència cardíaca estem entre els deu primers de Catalunya i en control d’infeccions hospitalàries en operacions de pròtesi de genoll fins i tot ens criden per fer conferències”.

Des de l’Hospital de Mollet, la directora assistencial, Cristina Capdevila, diu que el centre treballa en la millora de les hospitalitzacions evitables. “Treballem amb la primària i els centres sociosanitaris”, explica. En l’organització del servei d’urgències diu que es vol definir un circuit diferent per discriminar els pacients i atendre’ls més ràpidament en funció de la gravetat. Destaca els bons resultats en cirurgia major ambulatòria i en l’estada mitjana. “Són resultats bons però, com sempre, millorables”.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia