La prolongació de l'autopista del Maresme fins a Lloret començarà l'any vinent

Abans de finals d'any s'acabarà de redactar el projecte constructiu fins a les Alegries, que al 2010 ja es podrà licitar

El govern català pre­veu començar les obres de pro­lon­gació de la C-32 fins a Llo­ret de Mar l'any vinent. Actu­al­ment s'està enlles­tint el pro­jecte cons­truc­tiu del tram entre Tor­dera i les Ale­gries, que es cal­cula que pugui estar aca­bat abans de finals d'any. Un cop ulti­mat, s'haurà de por­tar a expo­sició pública i, depe­nent de les al·lega­ci­ons que es pre­sen­tin, el procés fins a la lici­tació serà més o menys llarg, però, amb gai­rebé tota pro­ba­bi­li­tat, l'obra es podrà adju­di­car l'any vinent. L'altre tram, que va des de les Ale­gries fins a Canye­lles, on s'ha d'unir la C-32 amb l'actual car­re­tera de Tossa de Mar, està més endar­re­rit i actu­al­ment es tre­ba­lla per treure l'estudi d'impacte ambi­en­tal. Una altra de les con­di­ci­ons sine qua non perquè la Gene­ra­li­tat pugui lici­tar aquesta obra és que l'Estat espa­nyol liciti abans l'enllaç de l'auto­pista amb l'A-2, ja que la C-32 entre Tor­dera i Tossa tindrà el punt d'inici en aquest enllaç, i la llei marca que no es pot lici­tar una obra sense que aquesta hagi estat lliu­rada en ús públic. Amb aquesta lici­tació de l'Estat, però, cal espe­rar que no hi hagi pro­ble­mes perquè es faci abans de 2011.

Ara s'estan duent a terme les obres de la C-32, encara com a auto­pista, entre Pala­folls i Tor­dera. S'està tre­ba­llant molt ràpid per fer el pont que ha de sal­var el riu Tor­dera. En el tren­cant del Vilar, a la car­re­tera GI-600, que uneix Bla­nes i Tor­dera, ja es poden veure uns grans pilars aixe­cats, que han de ser­vir per fer el nexe de sor­ti­des de l'auto­pista, per anar fins a la GI-600, l'A-2 i la pro­lon­gació de la C-32.

El tram entre Tor­dera i les Ale­gries, a Llo­ret, tindrà una sor­tida que farà d'enllaç fins a Fenals, a la rotonda de Trans­ports Pujol i, al final del tram, a les Ale­gries, hi haurà sor­ti­des per anar a Vidre­res i al cen­tre de Llo­ret. En l'altre tram, entre les Ale­gries i Canye­lles, també hi ha pro­jec­tada una obra impor­tant: el túnel, d'una llar­gada con­si­de­ra­ble, neces­sari per reduir l'impacte ambi­en­tal.

Dos anys de retard

L'estiu del 2007, el con­se­ller de Política Ter­ri­to­rial, Joa­quim Nadal, va visi­tar Llo­ret i va asse­nya­lar que la pro­lon­gació de la C-32 començaria a fer-se l'any següent. Si final­ment les obres comen­cen el 2010, el procés s'haurà endar­re­rit dos anys.

«Han arrasat els Prats d'en Gai»

La manera com fan la prolongació de l'autopista C-32 fins a Tordera no és ben vista per tothom, i l'exdiputat i exregidor de l'Ajuntament de Blanes per Esquerra, Joan Puig, és la cara visible d'un moviment molt crític. Puig critica tot l'entramat del nus que unirà l'autopista amb l'A-2 i assegura que no s'ha escollit l'opció menys agressiva per al territori per determinats interessos particulars. Puig, molt implicat de fa anys en el tema d'aquestes infraestructures, denuncia que en les obres actuals de prolongació de l'autopista s'ha «arrasat» l'espai d'interès natural dels Prats d'en Gai, a Tordera, i també remarca que aprofitaran per apujar el peatge de Palafolls.

Puig té paraules dures per als qui titlla de «falsos ecologistes», als quals acusa de «no dir res» davant la destrossa dels Prats d'en Gai, en què, fins i tot, segons afirma, s'han tapat els cartells que indiquen que és un espai d'interès natural. Puig es pregunta per què polítics com ara Enric Pardo (ICV-EUiA), l'exalcalde de Blanes, Josep Marigó (PSC), i l'actual alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia (CiU), «ara callen», davant del que considera un atac contra el territori. També defensa que «hi havia alternatives millors» a aquesta que finalment es fa i sosté que «els polítics de Blanes es van vendre».

L'obra més anhelada

La C-32, que esdevindrà la ronda de Lloret, és una infraestructura demanada i anhelada de fa temps en aquest municipi selvatà. L'alcalde, Xavier Crespo (CiU), va destacar divendres, durant la presentació de la reforma del passeig marítim, que es tracta d'una infraestructura essencial per millorar la mobilitat interior del municipi. Crespo va recordar que actualment tot el trànsit que prové de Blanes i en direcció a Tossa, i a l'inrevés, passa pel centre del municipi, i que això congestiona molt el trànsit de vehicles, sobretot en el període estival. Durant les èpoques en què Lloret és ben ple de turistes, travessar la ciutat d'un extrem a l'altre pot comportar fins a tres quarts d'hora.

Un dels objectius de l'actual equip de govern lloretenc és millorar la mobilitat del municipi. Per això, els darrers temps s'han dut a terme diverses accions, l'última de les quals és l'anunci de reforma del passeig marítim. Tot i això, l'Ajuntament lloretenc és conscient que només quan entri en funcionament la C-32, que farà la funció de ronda de Lloret, podrà pacificar del tot el trànsit i transformar les actuals carreteres de Blanes i Tossa, molt concorregudes, en carrers que siguin bàsicament de vianants, amb només dos carrils per a vehicles i amb les voreres eixamplades.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.