Societat

Montblanc clou la Setmana Medieval amb més visitants

La tarda de dissabte i el matí de diumenge van superar de molt la xifra d'assistència dels últims sis anys

Les innovacions en les representacions teatrals van ser ben rebudes per montblanquins i forans

Montblanc va cloure ahir una de les edicions de la Setmana Medieval amb més afluència de públic dels últims anys. Després d'un primer cap de setmana amb unes xifres habituals de visitants, “aquest segon ha vingut molta més gent del que estàvem acostumats en els últims anys”, explica Joan López, president de l'Associació de la Llegenda de Sant Jordi, entitat organitzadora de la festa.

De manera habitual, el primer cap de setmana de la festa s'omplen els carrers de la capital de la Conca de Barberà. La gran afluència es produeix el segon, coincidint amb el gros de les representacions teatrals. Aquest dissabte a la tarda i diumenge al matí, però, “hem tingut el nombre de visitants més important dels darrers cinc o sis anys i en determinats moments costava de moure's pels carrers”, remarca López.

Prova d'això ha estat el ple que van fer les dues representacions de la Llegenda de Sant Jordi, l'escenificació estel·lar de la festa. Per a la primera, a les 9 del vespre de dissabte, les localitats van quedar esgotades a les 12 del migdia. Per a la segona, que es va fer a les 11 de la nit del mateix dia, van quedar per vendre un centenar de localitats de les 3.000 de l'aforament.

I si la Setmana Medieval va guanyar el derbi Espanyol-Barça, diumenge al matí es va repetir el ple absolut. Només un ram de pluja d'uns 40 minuts a primera hora de la tarda va fer la guitza, però no va impedir poder tancar aquesta 28a edició amb un balanç de prop de 80.000 visitants.

Tanmateix l'organització també fa un balanç positiu de l'acollida de les novetats que s'han introduït tant en el programa d'actes com en el contingut i disseny d'algunes de les representacions. Les projeccions que es van incorporar l'any passat a la Llegenda de Sant Jordi han evolucionat de manera molt important, i el públic ha pogut veure les espectaculars siluetes dels edificis més emblemàtics de la capital de la Conca de Barberà en flames. La proposta ha impactat els visitants però també els montblanquins, que en anys anteriors havien vist la representació.

En aquest sentit, Joan López també destaca El lliurament de les credencials i El pacte feudal, un espectacle que ha guanyat pes després d'un important treball de recerca de documents sobre les cases nobles de la vila de Montblanc. “Ha estat molt didàctic i molta gent ha entès el context històric de les escenificacions”, explica López.

De fet, en totes les representacions que s'emmarquen dins la Setmana Medieval de Montblanc hi ha un procés de documentació i assessorament històric per tal de conferir-los el màxim rigor possible. No queda res en la improvisació, tret de la picada d'ullet que enguany l'organització ha volgut fer amb la incorporació, l'últim dia, de l'espectacle Sant Jordi, l'endemà, en què s'intenta explicar què va passar l'endemà dels fets amb sant Jordi i la princesa. Aquest relat ofereix als assistents el punt i final de quinze dies de festa i de feina. Explicar si hi va haver petó, en llenguatge no gens medieval, seria fer una filtració que no s'escau.

LA XIFRA

80.000
És el nombre de persones
que han passat per la Setmana Medieval de Montblanc entre el 17 i el 26 d'abril.

LA FRASE

Hem tingut el nombre de visitants més importants dels darrers cinc o sis anys
JOAN LÓPEZ
PRESIDENT DE L'ASSOCIACIÓ DE LA LLEGENDA DE SANT JORDI.

LA XIFRA

6.000
Assistents són els que enguany han vist la ‘Llegenda de Sant Jordi' en les dues representacions, dissabte.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.