Vallès Oriental

Creu Roja de Granollers atén un 48% més de persones que abans de la crisi

L’any passat, l’entitat va atendre prop de 3.500 persones, mil més que l’any 2007

La Creu Roja de l’àrea de Granollers va atendre l’any passat un total de 3.597 persones amb els seus programes socials segons recull la memòria de l’any 2014 que ha avançat l’entitat a EL 9 NOU.

Aquesta xifra representa prop de 48% més d’usuaris que l’any 2007, a les portes de la crisi (2.428). El programa de lluita contra la pobresa i l’exclusió social inclou el punt de suport a les famílies, el programa d’aliments de la Unió Europea, els kits de suport social amb productes alimentaris i d’higiene personal i de la llar, l’aliança humanitària per a l’alimentació infantil, la cobertura puntual de pagaments de subministraments bàsics per a la llar o els espais de dutxes i bugaderia.

Pel que fa a la branca social de la formació i ocupació, l’any passat es van fer 23 cursos amb 317 alumnes. A més, la Creu Roja desenvolupa programes d’atenció a la dependència, com teleassistència mòbil, localització de persones amb deteriorament cognitiu, teleassistència domiciliària i atenció a les víctimes de violència de gènere.

El president de la Creu Roja de Granollers, Xavier Guàrdia, adverteix que el perfil de les persones ateses ha canviat i ara hi van persones que mai n’havien tingut necessitat. “El perfil ha canviat cap a persones i famílies que en altres èpoques se les podria considerar de classe mitjana que mai havien tingut problemes ni de feina ni d’habitatge. Estem en una crisi de llarga durada malgrat que les dades macroeconòmiques millorin perquè hi ha més contractes, però són precaris, de poca durada i amb sous més baixos que abans de la crisi. La gent de més 50 anys ho tindrà molt difícil per reinserir-se al mercat de treball”, diu Guàrdia.

El president de l’entitat explica que les intervencions s’han hagut d’adaptar a les necessitats i, a més dels ajuts alimentaris, s’han obert altres vies, com formació i la inserció ocupacional. “Hem incidit en la formació de persones amb un perfil laboral baix i els hem orientat cap a sectors on hi ha més possibilitats de trobar llocs de treball. La idea és donar eines perquè la gent surti del cercle viciós de la crisi i que trobi feina”. També s’han abordat més les necessitats des del punt de vista familiar. “Abans els tractàvem més individualment, però ara tractem més tot l’entorn de les persones i analitzem les necessitats de tot l’àmbit familiar, com els àpats infantils, el material escolar, la formació...”.

Un dels col·lectius en què s’ha centrat l’acció de Creu Roja és el dels estudiants de Secundària, que, arran de la progressiva implantació de la jornada intensiva als instituts, s’han quedat sense servei de menjador escolar i, per tant, sense beques. “Treballem en aquest àmbit, per exemple amb el reforç escolar a les tardes i que almenys puguin fer un àpat saludable per berenar”.

Per tal de garantir la intimitat de les persones usuàries, la Creu Roja de Granollers, que inclou una àrea de 18 municipis –la majoria, tret de Caldes, el Baix Montseny i el Baix Vallès–, impulsa un nou model de distribució d’ajuda alimentària i d’articles d’higiene a través de targetes de prepagament previament carregades amb les quals els usuaris poden comprar als supermercats sense tenir el risc de patir cap mena d’estigmatització social.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.