Osona/Ripollès

10 escoles d’Osona, premis Baldiri Reixac

Un total de 10 escoles d’Osona han estat guardonades en els premis Baldiri Reixac d’aquest curs. L’escola d’educació especial Estel, de Vic, ho ha estat en la categoria de centre, mentre que els altres nou premis corresponen a treballs d’alumnes de P

L’escola Estel, premi per la seva tra­jectòria com a cen­tre d’edu­cació espe­cial que s’ha con­ver­tit en refe­rent dins i fora d’Osona, rebrà 3.300 euros, men­tre que les esco­les pre­mi­a­des per tre­balls d’alum­nes en rebran 700 cadas­cuna, per des­ti­nar a mate­ri­als per a l’ense­nya­ment o a lli­bres en català esco­llits pels guar­do­nats.

La d’aquest curs és la 37a edició dels pre­mis Bal­diri Rei­xac, que con­voca la Fun­dació Lluís Caru­lla en col·labo­ració amb la Uni­ver­si­tat Oberta de Cata­lu­nya (UOC) i el Depar­ta­ment d’Ense­nya­ment de la Gene­ra­li­tat.

Són, per sobre de tot, un reco­nei­xe­ment a l’escola cata­lana i a les seves ini­ci­a­ti­ves pedagògiques. Duen el nom del peda­gog Bal­diri Rei­xac (1703-1781), autor d’un dels pri­mers trac­tats sobre edu­cació al nos­tre país i defen­sor, ja lla­vors, de l’ense­nya­ment en català.

El lliu­ra­ment de pre­mis es farà els dies 3 de juny, per a l’escola, i 7 de juny, per als tre­balls d’alum­nes.


Escola Els Cas­ta­nyers de Vila­drau
Els alum­nes de 5è i 6è de Primària han tre­ba­llat la poe­sia a par­tir dels poe­mes que hi ha a les fonts de Vila­drau. L’aigua és un dels ele­ments més pre­sents en el seu entorn. Han tre­ba­llat i des­co­bert 14 fonts amb els seus poe­mes i els seus poe­tes.

Escola Bell­puig de Sant Julià de Vila­torta
Els alum­nes de 3r de Primària han con­ti­nuat un tre­ball que arrenca del curs 2012-13 per des­co­brir i inven­ta­riar les fonts que hi ha dins del nucli urbà. Par­lant amb la gent gran en van aca­bar iden­ti­fi­cant una cin­quan­tena, entre fonts, biots i salts d’aigua.

Escola L’Era de Dalt de Tona
Els alum­nes de 6è de Primària van pro­duir un mun­tatge tea­tral al vol­tant de 1714, coin­ci­dint amb el moment del curs en què es tre­ba­lla l’edat moderna. Ells matei­xos van escriure i repre­sen­tar l’obra en el marc dels actes del Tri­cen­te­nari a Tona.

Escola Joa­quim Sala­rich de Vic
Els alum­nes de 3r de Primària han par­ti­ci­pat en un pro­jecte de conei­xe­ment de la ciu­tat sota l’eix d’ani­mació d’El petit Merma i els ofi­cis. L’escola, amb un alt índex d’alum­nes pro­ce­dents d’altres països, hi tre­ba­lla el valor afe­git de la inte­gració cul­tu­ral.

Ins­ti­tut Antoni Pous de Man­lleu
La lluita con­tra l’obe­si­tat juve­nil i la taxa a les begu­des refres­cants van ser el punt de par­tida del tre­ball dels alum­nes de 1r a 3r d’ESO, que han fet enques­tes sobre hàbits ali­men­ta­ris entre els com­panys i n’han valo­rat les con­clu­si­ons.

Escola Casals Gràcia de Man­lleu
Els alum­nes de 4t d’ESO han ela­bo­rat una audi­o­guia en forma d’una ruta cul­tu­ral per Man­lleu, rela­ci­o­nada amb la Guerra Civil a la vila. A través del pro­grama Woi­ces, també amb apli­cació per a dis­po­si­tius mòbils, s’hi nar­ren dife­rents epi­so­dis.

Escola Fari­gola de Seva
Els nens i nenes del cicle mitjà de Primària por­ten la gestió de l’hort, que s’ha con­ver­tit en un pro­jecte inter­dis­ci­pli­nari que vin­cula diver­ses matèries i on també col·labo­ren les famílies. De retruc, tre­ba­llen dites i tra­di­ci­ons vin­cu­la­des a la vida al camp.

Escola Esco­rial de Vic
L’alumna de Bat­xi­lle­rat Núria Hom ha estu­diat a fons el món de la farga cata­lana al Ripollès. Hi ha recerca bibli­ogràfica però, sobre­tot, un extens tre­ball de camp en què l’autora ha aca­bat inven­ta­ri­ant tots els ves­ti­gis d’aquesta acti­vi­tat a la comarca.

Escola El Des­pu­jol, les Masies de Vol­tregà
La seva pro­posta han estat els Cami­nets de poe­sia adreçats als alum­nes de par­vu­lari. La idea, enten­dre la poe­sia com una experiència directa a través de la vin­cu­lació amb la natura, i no només com un text que es memo­ritza en deter­mi­na­des dates del curs.

La notícia com­pleta a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.