Terres de Mestral, segell turístic entre mar i muntanya
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Tivissa i Pratdip s'ajunten per promocionar la seva oferta turística
L'objectiu de la marca turística és integrar les activitats del sector públic i privat
La Mancomunitat d'Iniciatives de Desenvolupament Integral del Territori (Midit) va presentar ahir a la seu del Col·legi de Periodistes de Tarragona la marca turística Terres de Mestral per promocionar de forma conjunta els municipis de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Tivissa i Pratdip.
El president de la mancomunitat i alcalde de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Alfons Garcia, va explicar que la nova marca neix amb “la voluntat d'aglutinar tota l'oferta pública i privada de tots els sectors, com ara el gastronòmic, els cellers, els hotels o les cases rurals”. Garcia va destacar que el territori de les Terres de Mestral “és un entorn que ens permet integrar mar i muntanya”.
Tota l'oferta turística de la destinació apareix publicada en un ampli catàleg a www.terresdemestral.cat, l'eina central per donar a conèixer la marca. La pàgina és en tres idiomes (català, castellà i anglès), amb l'objectiu de ser l'aparador del territori que configuren les Terres de Mestral. El portal mostra totes les opcions i propostes a fer al territori, mitjançant la col·laboració del sector públic i privat per al seu impuls. Això inclou l'oferta de platges, paisatge i natura, enologia, gastronomia i cultura.
Un dels socis de Moixó Enginyeria Informàtica SL, l'empresa dissenyadora del web, David Reig, va afirmar que el portal posa l'accent en els valors del territori: mar i muntanya, platges tranquil·les i naturals al costat d'una muntanya mediterrània i salvatge i els pobles rurals, entre altres. Reig va destacar la varietat d'activitats que s'hi poden practicar, com ara pesca, rutes a peu, BTT, vies ferrades imperdibles, la representació del Pessebre dels Estels o activitats gastronòmiques amb el vi i l'oli.
El web està plantejat perquè sigui participatiu. Qualsevol entitat o empresa pot incloure a l'agenda l'activitat que organitza, mentre que l'usuari pot descobrir en la secció Organitza't tota l'oferta d'allotjaments, restaurants, oficines de turisme, agències de viatges, cellers i altres empreses.
Finalment, l'alcalde de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Alfons Garcia, va remarcar que la plataforma els serveix “per recuperar el sentiment identitari del territori, posar-lo al web i oferir-lo a la gent”, i va reconèixer que la marca ajudarà a promoure l'oferta turística i de qualitat dels tres municipis, que sovint és eclipsada per les campanyes de la Costa Daurada central o les accions turístiques dels municipis d'interior de la Conca de Barberà i el Priorat.
LA FRASE
LA XIFRA
Mar i muntanya es donen la mà
A les muntanyes de les Terres de Mestral els agrada remullar-se al mar. La serra de Llaberia i les muntanyes de Tivissa-Vandellòs són uns excepcionals miradors sobre la mar i de terra endins. Serres que van ser explotades agrícolament fins fa cosa de cinquanta anys i que, avui dia, són paratges naturals. En el cas de la serra de Llaberia, es tracta d'un espai natural protegit amb barrancs i cingleres, amb una fauna vertebrada diversa i amb una flora i una vegetació típicament mediterrànies. Les platges de les Terres de Mestral són conegudes per la seva sorra fina i aigües transparents, ideals per gaudir amb la família i practicar esports. Totes tenen el certificat de qualitat ambiental EMAS, i bandera blava en la majoria de casos. Són platges amb personalitat pròpia, amb boscos i muntanyes a tocar, que conviden a passejar, fer senderisme arran de costa i gaudir de la tranquil·litat de la mar Mediterrània. Una costa que també ens parla de llegendes, pirates, naufragis i altres gestes.