Menys de 2 milions de viatgers a l'aeroport, negatiu per a Girona
Un estudi de la delegació del govern a Girona fixa en 2 milions de passatgers el llindar perquè el descens de viatgers de l'aeroport no tingui un impacte econòmic negatiu en el territori. El delegat, Eudald Casadesús, va admetre que ara estem al límit –l'any passat es va tancar amb 2.160.646– i que aquest any segurament es caurà per sota –si es manté el 16% de descens del primer semestre hi hauria uns 1,8 milions–, però es mostra confiat que l'any que ve es remuntarà. “Hem tocat fons, acabarem de fer-ho l'hivern que ve, però les expectatives per al 2016 fan una altra flaire”, va assenyalar. En aquest sentit va destacar sobretot dues iniciatives. D'una banda, l'anunci que a partir del maig la companyia de baix cost britànica oferirà tres connexions des de Girona amb el nord d'Anglaterra. D'una altra banda, “un projecte consolidat i ja molt avançat” per recuperar al setembre el vol a Madrid –amb referència a Flyinfiniti, que va anunciar que tenia intenció de fer-ho a la premsa a principis de juny– que es podria acabar de tancar els pròxims dies, segons Casadesús. També va ressaltar la intenció de Wizz Air –que ha deixat de volar a Girona arran de la situació a Ucraïna– de tornar tan aviat com pugui a Vilobí per operar diverses destinacions cap a l'est.
Pel que fa a Ryanair, Casadesús també es va mostrar esperançat que, amb els nous avions que ha de rebre, remunti a Girona.
Va haver-hi risc de tancar
Casadesús va admetre els moments complicats que s'estan vivint amb la companyia de baix cost irlandesa i va revelar que va existir el perill que Ryanair deixés d'operar a l'hivern a Girona i, per tant, l'aeroport tanqués durant cinc mesos –la temporada d'hivern va des de l'últim cap de setmana d'octubre fins a l'últim cap de setmana de març–. “Es va haver de fer un esforç important i per sort vam poder-ho evitar”, va destacar. Ryanair va oferir a l'hivern només 14 rutes des de Girona, cinc menys que l'any anterior, i entre les supressions hi va haver destinacions tan destacades com Londres i París. L'hivern que ve, però, encara serà pitjor, amb només 13 destinacions.
D'altra banda, Casadesús va destacar com una dada molt positiva de l'estudi que han encarregat el fet que les persones que volen per primer cop a Girona declaren molt majoritàriament que tenen ganes de repetir. També va assenyalar que l'informe confirma que l'àrea d'influència de l'aeroport és, a més de les comarques gironines, la Catalunya del Nord, Osona i el Maresme.