Administracions

L'Estat reduirà un 14% la inversió a Tarragona el 2016

El corredor mediterrani, la descontaminació del pantà de Flix i l'A-27 s'enduen les principals partides

El pressupost deixa de banda els Jocs del 2017 i les inversions a l'A-7 i l'N-420

L'Estat inver­tirà l'any 2016 un 14,39% menys que enguany a la demar­cació de Tar­ra­gona i dei­xarà de banda pro­jec­tes tan rei­vin­di­cats pel ter­ri­tori com la con­tinuïtat de l'auto­via A-7 a la costa, o l'apor­tació necessària per a les infra­es­truc­tu­res dels Jocs del Medi­ter­rani del 2017 a Tar­ra­gona. En total, segons l'avant­pro­jecte del pres­su­post gene­ral de l'Estat fet públic ahir, la inversió al Camp de Tar­ra­gona i les Ter­res de l'Ebre s'enfi­larà als 357 mili­ons d'euros, dels quals la mei­tat, 187,57 mili­ons, ani­ran a la gran infra­es­truc­tura que el govern de Mari­ano Rajoy vol inau­gu­rar a finals d'aquest any: el nou cor­re­dor fer­ro­vi­ari del Medi­ter­rani.

En con­cret, es des­ti­na­ran 124,75 mili­ons al tram entre Van­dellòs i Tar­ra­gona, i 30,6 mili­ons a l'adap­tació a l'ample inter­na­ci­o­nal. A més, s'inclo­uen 19,18 mili­ons per a l'adap­tació a l'ample inter­na­ci­o­nal del tram entre Vila-seca i Cas­tell­bis­bal.

La des­con­ta­mi­nació del pantà de Flix serà el segon pro­jecte prin­ci­pal per als comp­tes esta­tals, amb 55,2 mili­ons, men­tre que les infra­es­truc­tu­res viàries que­den arra­co­na­des en el capítol d'inversió. Tan sols l'A-27, l'auto­via que ha d'unir Tar­ra­gona i Mont­blanc, avança amb una par­tida total de 13,58 mili­ons a l'A-27, repar­tits entre el tram entre el Morell i Valls, i la vari­ant de la capi­tal de l'Alt Camp. També hi ha reserva de pres­su­post per a l'últim tram, el del túnel del coll de Lilla fins a Mont­blanc, en què es pro­jecta una inversió de 86 mili­ons fins al 2019, a més de mig milió per estu­diar la con­nexió amb l'AP-2.

A l'altre cos­tat de la balança queda la con­tinuïtat de l'auto­via A-7 tant al sud de l'Hos­pi­ta­let de l'Infant com al nord de Tar­ra­gona. Tan sols s'hi pre­veu una par­tida de 500.000 euros al tram entre la Móra i la Pobla de Mon­tornès (paral·lel a l'actual i satura-
da vari­ant de Tor­re­dem­barra), men­tre que el tram entre la Jana i el Perelló repe­teix una con­sig­nació de 150.000 euros. Els comp­tes també obli­den les rei­vin­di­ca­des vari­ants de l'N-420 a Riu­de­cols, Gan­desa i Cor­bera d'Ebre.

Els Jocs, sense par­tida

L'avant­pro­jecte tam­poc pre­veu, a pri­ori, els 15 mili­ons que Tar­ra­gona reclama a l'Estat per finançar les infra­es­truc­tu­res dels Jocs del Medi­ter­rani. “Pri­mer volem con­fir­mar que no hi és, i a par­tir d'aquí començarem a nego­ciar amb tots els grups al Congrés la seva inclusió com a esmena, espe­rem que també a través del PP”, va afir­mar ahir Javier Vila­mayor, regi­dor res­pon­sa­ble de la cita del 2017 i alcalde en fun­ci­ons de Tar­ra­gona. L'edil es va con­fes­sar “pre­o­cu­pat” després dels “múlti­ples” con­tac­tes fets en les últi­mes set­ma­nes.

Més infor­mació

Naci­o­nal

LA XIFRA

357
milions
és la inversió total prevista en l'avantprojecte de pressupost de l'Estat a Tarragona, un 14% menys.

LA FRASE

Estem preocupats, creiem que és una partida que estaria absolutament justificada .
Javier Villamayor
Tinent d'alcalde de Tarragona 2017


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia