Vallès Oriental

El Montseny promourà l’ús de la marca Reserva de la Biosfera entre empresaris turístics i agraris

També es crearà una imatge corporativa perquè la puguin fer servir els ajuntaments de l’àmbit

El Parc Natu­ral del Mont­seny tre­ba­lla per faci­li­tar que els pro­duc­tes ela­bo­rats per pro­duc­tors agrícoles i rama­ders i el sec­tor turístic de la zona puguin fer ser­vir la marca Reserva de la Bios­fera com a reclam.

Ser­virà per iden­ti­fi­car els pro­duc­tes que ela­bo­ren i els ser­veis que ofe­rei­xen sem­pre que com­plei­xin una sèrie de requi­sits que s’estan pre­fi­xant a través d’un regla­ment que recu­lli els cri­te­ris de qua­li­tat mínims que cal com­plir.

L’ús d’aquest dis­tin­tiu s’obrirà a les empre­ses situ­a­des a l’inte­rior de l’àmbit del Parc Natu­ral però també a aque­lles que estan situ­a­des a l’àmbit de la Reserva de la Bios­fera que, des de l’ampli­ació apro­vada per la Unesco el juny de l’any pas­sat, inclou la tota­li­tat dels ter­mes muni­ci­pals de tots els muni­ci­pis de l’àmbit del Parc Natu­ral excepte Sant Feliu de Bui­xa­lleu, a la Selva, que en va que­dar fora per decisió pròpia.

En paral·lel, també s’avança a fixar una imatge de marca que pugui ser uti­lit­zada pels ajun­ta­ments que inte­gren la Reserva de la Bios­fera per pro­mo­ci­o­nar-se amb car­tells, per exem­ple a l’entrada dels muni­ci­pis, però també en altres suports com poden ser els seus webs. “Cal fer visi­ble que el ter­ri­tori és reserva de la bios­fera”, apunta Jordi Solé, cap de la direcció ter­ri­to­rial nord dels Parcs Natu­rals de la Dipu­tació, que inclou el Mont­seny.

Aquests aspec­tes, que es tre­ba­llen en diver­sos grups de tre­ball cons­tituïts per la Dipu­tació i els ajun­ta­ments, es con­si­de­ren pri­o­ri­ta­ris. Està pre­vist que a final d’any tin­gui ja els pri­mers resul­tats, que hau­ran de que­dar reco­llits en un pla d’acció que aprovi el con­sell coor­di­na­dor de l’espai pro­te­git. A banda, aques­tes comis­si­ons tre­ba­llen altres aspec­tes com la mobi­li­tat, les ener­gies reno­va­bles o la gestió de l’aigua. Per a cadas­cun d’aquests temes, s’ela­bora una diagnosi per conèixer el punt de par­tida de tot l’àmbit de la reserva, força més ampli que el parc.

“El fet d’uni­fi­car la imatge comuna per poten­ciar el con­cepte de Reserva de la Bios­fera és molt impor­tant, entre d’altres, per dife­ren­ciar allò que, real­ment, com­pleix uns cri­te­ris de sos­te­ni­bi­li­tat i de res­pon­sa­bi­li­tat en la gestió pública”, asse­gura l’alcalde de Taga­ma­nent, Ignasi Martínez, que també té un negoci de res­tau­ració al Pla de la Calma, en ple Parc Natu­ral. Martínez afirma que és molt impor­tant que “tots els ajun­ta­ments i enti­tats públi­ques tre­ba­llin amb fer­mesa en una mateixa direcció, i no tan sols per imatge, també per con­ven­ci­ment”. En aquest sen­tit, reclama una par­ti­ci­pació més activa dels ajun­ta­ments que inte­gren el Parc Natu­ral en les jor­na­des de tre­ball. “Espero que els alcal­des, com a màxims repre­sen­tants dels muni­ci­pis del Parc Natu­ral del Mont­seny, s’impli­quin de veri­tat i apli­quin els valors de la reserva de la bios­fera de la Unesco i de la Carta Euro­pea de Turisme Sos­te­ni­ble als seus muni­ci­pis”. “La marca Reserva de la Bios­fera té un reco­nei­xe­ment inter­na­ci­o­nal i pot fer venir més gent”, afirma Andreu Sal­vat, de l’empresa Aprèn, ges­tora de la casa de colònies La Rec­to­ria, a Figaró. “Serà clau, però, que després es garan­teixi que tots els pro­duc­tes i ser­veis tin­guin real­ment aquest res­pecte per l’entorn”, afe­geix Sal­vat, que posa un exem­ple: “Si tens un equi­pa­ment turístic al Parc, no hau­ries de tenir espècies vege­tals inva­so­res al jardí”.

La notícia com­pleta a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia