Societat

Els veïns demanen diàleg pel nou port de Premià

Creen la Plataforma Cívica Premià Port, que aplega unes 200 persones

Amb el nom Pla­ta­forma Cívica Premià Port, uns 200 veïns de Premià de Mar s'han agru­pat amb l'objec­tiu d'ajor­nar l'apro­vació de la modi­fi­cació del pro­jecte de remo­de­lació del port de Premià de Mar “fins que no s'hagi donat la infor­mació necessària negada fins al moment a causa de la falta de trans­parència en la tra­mi­tació del pla espe­cial del port i la falta de par­ti­ci­pació ciu­ta­dana”, segons un mani­fest ela­bo­rat. “No anem con­tra ningú, només volem dia­lo­gar i que se'ns tin­gui en compte”, va afir­mar un dels por­ta­veus de la pla­ta­forma, Simón Schwartz.

En aquest sen­tit, a banda de la infor­mació sobre el pro­jecte, els veïns també recla­men poder “rea­lit­zar un procés de par­ti­ci­pació ciu­ta­dana per deba­tre aquest pro­jecte de gran mag­ni­tud, miti­gar-ne els efec­tes nega­tius i incor­po­rar-hi millo­res”. Segons el mani­fest de la pla­ta­forma, el pro­jecte inclou­ria un espai comer­cial de 18.000 m

2
en el qual es pre­veu la cons­trucció de dues grans superfícies de 1.300 m
2
, a més d'altres espais comer­ci­als d'oci i de res­tau­ració de fins a 800 m
2
. Pel que fa als acces­sos, segons els veïns, el pro­jecte també hau­ria pre­vist la cons­trucció d'una rotonda sobre l'N-II a l'altura del barri de Can Pou que con­nec­ta­ria amb una car­re­tera de doble sen­tit que tra­ves­sa­ria l'actual riera, con­si­de­rada zona inun­da­ble. Segons el docu­ment, entre altres qüesti­ons, el pro­jecte supo­sa­ria can­vis molt sig­ni­fi­ca­tius en la mobi­li­tat i el sis­tema viari que com­por­ta­rien un aug­ment molt impor­tant del flux viari que afec­ta­ria els bar­ris de Can Pou i Camp de Mar i la reducció de l'apar­ca­ment públic, a més d'un impacte visual i pai­satgístic, pel que fa a la rege­ne­ració de plat­ges, i també des del punt de vista lumínic, acústic i visual. A més, el docu­ment també esmenta que el pro­jecte del port tin­dria impacte en el comerç local, així com en el model d'oci i de con­sum del poble, a banda de la per­pe­tu­ació de l'N-II com a via prin­ci­pal de cir­cu­lació, i difi­cul­ta­ria una pos­si­ble recon­versió i recu­pe­ració del pas­seig lito­ral. Pre­ci­sa­ment, ahir a la tarda es va fer una reunió entre els veïns, l'empresa pro­mo­tora de la reforma del port, Marina Premià, i repre­sen­tants muni­ci­pals. A l'hora de tan­car aquesta edició, la reunió encara no havia aca­bat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia