Societat

Salvador Giménez Valls assumeix el bisbat de Lleida

En la seva presa de possessió reconeix que és membre d'un poble amb “trets específics”

En l'homilia es compromet a servir “immigrants i refugiats” i esquiva el litigi per l'art de la Franja

La cate­dral nova de Lleida va aco­llir ahir la cerimònia en què Sal­va­dor Giménez Valls va pren­dre pos­sessió com a nou bisbe de Lleida, en subs­ti­tució de Joan Piris. Giménez prové de la diòcesi de Menorca, on ja va pren­dre el relleu de Piris quan aquest va ser nome­nat bisbe de Lleida, fa set anys. També com­par­tei­xen un altre punt: el seu ori­gen valencià. El nou res­pon­sa­ble de la diòcesi és de Muro d'Alcoi i el seu ante­ces­sor, de Cullera.

En l'homi­lia, el nou pre­lat va fer referències a l'actu­a­li­tat. En con­cret, es va com­pro­me­tre a ser­vir “immi­grants i refu­gi­ats” i va reconèixer ser mem­bre d'un poble amb “trets específics”.

Ara bé, en l'homi­lia no va fer cap referència al litigi per l'art de la Franja, un con­flicte que s'allarga des que el 1995 es va segre­gar el bis­bat de Lleida i 115 parròquies ara­go­ne­ses de la Franja i l'arxi­pres­tat de Montsó van pas­sar a for­mar part del bis­bat de Bar­bas­tre. Els bis­bes de Bar­bas­tre i d'Osca recla­men que se'ls entre­guin les peces que actu­al­ment són al Museu de Lleida, però fins ara la diòcesi llei­da­tana al·lega que les obres estan cata­lo­ga­des per la Gene­ra­li­tat i que hi ha un con­sorci d'ins­ti­tu­ci­ons que pro­te­geix la uni­tat de la col·lecció del museu.

La cerimònia de presa de pos­sessió va començar a les cinc de la tarda, però una hora abans els car­de­nals, arque­bis­bes i bis­bes que van assis­tir a la cele­bració van sor­tir de l'Acadèmia Mari­ana i van anar a peu fins a la cate­dral.

Entre les auto­ri­tats eclesiàsti­ques pre­sents hi havia tres car­de­nals –Ricardo Blázquez, pre­si­dent de la Con­ferència Epis­co­pal Espa­nyola; Anto­nio Cañiza­res, car­de­nal arque­bisbe de València, i Lluís Martínez Sis­tach, car­de­nal arque­bisbe de Bar­ce­lona–, els arque­bis­bes de Tar­ra­gona, Urgell, Madrid i Sara­gossa, i una vin­tena de bis­bes més. D'auto­ri­tats civils van acu­dir-hi l'alcalde de Lleida, Àngel Ros; el con­se­ller d'Agri­cul­tura, Jordi Ciu­ra­neta, i el pre­si­dent de la Dipu­tació de Lleida, Joan Reñé.

El nunci del Vaticà, Renzo Fra­tini, va ofi­ci­a­lit­zar la presa de pos­sessió de Giménez.

Per exprés desig del nou pre­lat, es va fer una col·lecta durant la cerimònia per al fons d'ajuda als refu­gi­ats.

Un bisbe amb un ampli recorregut

Giménez va néixer a Muro d'Alcoi el 31 de maig del 1948. El 1960 va ingressar al seminari de València i el 1973 va ser ordenat sacerdot. És batxiller en teologia per la Universitat Pontifícia de Salamanca i llicenciat en filosofia i lletres per la Universitat Literària de València. Va exercir diversos càrrecs pastorals a Alacant i va ser bisbe auxiliar de València. També ha format part de diverses comissions de la Conferència Episcopal Espanyola.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia