Urbanisme

Terrassa farà un procés participatiu per remodelar el principal accés viari

Redactarà en aquest mandat el projecte per dignificar la rambleta del Pare Alegre amb la cooperació ciutadana i la implicació de l'arquitecta Itziar González

L'Ajun­ta­ment de Ter­rassa té pre­vist tenir enlles­tit en aquest man­dat el pro­jecte de trans­for­mació urbanística de la ram­bleta del Pare Ale­gre, el prin­ci­pal eix viari d'accés al muni­cipi, amb l'objec­tiu de poder-lo exe­cu­tar en funció de la dis­po­ni­bi­li­tat econòmica com més aviat millor, des­vin­cu­lant-lo total­ment dels pro­jec­tes via­ris de l'enllaç de la Porta Sud –con­nexió amb les auto­pis­tes C-58 i C-16, l'N-150 i la seva vari­ant o la ronda de Ponent pre­vista des del 2002– i de l'àrea resi­den­cial estratègica. El tinent d'alcalde de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, Marc Armen­gol, con­si­dera que aquesta entrada al muni­cipi neces­sita una remo­de­lació sense haver d'estar supe­di­tat a les inter­ven­ci­ons d'altres admi­nis­tra­ci­ons ni a ope­ra­ci­ons urbanísti­ques vin­cu­la­des a la cons­trucció d'habi­tat­ges.

Per Armen­gol, altres ele­ments, com ara la posada en fun­ci­o­na­ment del palau judi­cial, fan neces­sari fer-hi una remo­de­lació que pri­o­ritzi la como­di­tat per al pas de via­nants, amb zones de des­cans, més arbrats, ampli­ació de vore­res però també per faci­li­tar una major fluïdesa en el trànsit i per al trans­port públic. Per aquest motiu es vol impul­sar un procés par­ti­ci­pa­tiu amb els veïns, tot i que Armen­gol matisa que “es dema­narà la coo­pe­ració dels ciu­ta­dans, que no tin­dran l'última paraula, ja que la decisió de l'actu­ació ha de ser tècnica”. L'ope­ració ha de con­ver­tir la ram­bleta en una “avin­guda digna”, i la intenció és impli­car en tot el procés del seu dis­seny l'arqui­tecta Itziar González, ja que “és una bona teòrica i ana­lista” que ja està tre­ba­llant en la dina­mit­zació de la zona del Vapor Gran.

El juny del 2012 ja es va apro­var fer una modi­fi­cació del pla d'orde­nació urbanística muni­ci­pal (POUM) per acce­le­rar les obres de trans­for­mació, de l'espai divi­dint l'actu­ació en dues fases perquè els pro­pi­e­ta­ris tin­gues­sin més faci­li­tats per aixe­car fins a 277 pisos, tra­ient-los les càrre­gues dels cos­tos vin­cu­lats a rea­llot­ja­ment de veïns, però aug­men­tant les d'urba­nit­zació dels espais lliu­res. Armen­gol admet que el sis­tema tan­cat d'uni­tats d'actu­ació pre­vis­tes i el fet que la majo­ria de ter­renys anes­sin a parar a mans d'enti­tats finan­ce­res per la crisi ho va atu­rar tot.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.