El Pla de Transport de Viatgers preveu un carril bus a l’accés a Granollers per Lliçà d’Amunt
El nou Pla de Transport de Viatgers de Catalunya preveu la creació de carrils segregats per a autobusos per millorar la velocitat comercial d’alguns recorreguts.
El document entén que són inversions poc costoses que poden augmentar la competitivitat del transport públic respecte al vehicle privat. A Granollers, el PTVC planteja la creació d’un carril bus a la carretera BV-1432, la de Lliçà d’Amunt (foto). També es proposen carrils específics a la C-59 als trams de Mollet i Palau-solità, que beneficiarien els autobusos del corredor de la riera de Caldes d’anada i tornada cap a Barcelona.
AMB HORITZÓ 2020
DESDOBLAMENT DE LA LÍNIA DE VIC El PTVC considera que l’any 2020 ha d’estar fet el desdoblament de la línia de tren del Nord, entre Montcada i Vic. Ara la limitació de la via única condiciona la possibilitat d’incrementar la freqüència actual i la fiabilitat del servei.
NOVA LÍNIA FINS A CASTELLDEFELS Juntament amb els canvis al pas per l’Hospitalet permetria el perllongament de la línia R3 i connectar-la amb el metro, el tramvia i altres línies de rodalies a la zona sud de l’Àrea Metropolitana.
SEGONA ESTACIÓ A MONTMELÓ El pla preveu la construcció d’una segona estació a Montmeló, a tocar del Circuit, dins l’R3.
INTERCANVIADORS A L’R8 En el traçat de la línia que uneix Granollers amb Martorell passant per la UAB es proposen noves estacions amb intercanviadors a altres línies de Rodalies i de Ferrocarrils de la Generalitat.
EXPRÉS.CAT ENTRE MOLLET I BARCELONA La línia exprés entre Mollet i Barcelona és una de les que estan planificades i queden per posar en marxa.
BUSOS MÉS RÀPIDS A la comarca, ja funcionen les línies exprés de la Vall del Tenes (e7), Caldes (e9) i la que uneix Sabadell i Mataró passant per Granollers (e13). Per aquestes, el pla preveu millores a les parades i introduir sistemes com els de prioritat semafòrica ja funcionen a l’e7 per augmentar la velocitat comercial.
SERVEIS NOCTURNS No es preveuen noves línies de bus nocturn. A més, es descarta l’ús de la xarxa ferroviària de la segona corona durant les nits pels elevats costos.