Societat

La tendència a la baixa dels accidents es trenca el 2015

S'atura el descens del nombre d'accidents greus i mortals

El tram Vilassar de Mar-Argentona lidera les vies amb més risc de topada

Lleida té més risc d'accidents que Tarragona, tot i l'N-340

El descens en el nombre d'accidents i víctimes mortals del trànsit es trencarà aquest 2015, després de més d'una dècada de reducció, que havien situat les carreteres catalanes entre les cinc millors d'Europa. L'informe EuroRap del Racc avalua l'estat de la xarxa viària i relaciona l'accidentalitat en un tram de carretera amb la intensitat mitjana de trànsit que suporta. L'edició presentada ahir posa de manifest l'estancament del descens de la sinistralitat i avança per al 2015 un lleuger repunt, malgrat que el descens de l'últim trienni analitzat (2012-2014) continua sent molt significatiu.

S'han estudiat 423 trams, la qual cosa suposa el 92% de la xarxa viària. En un context d'un augment lleuger de la mobilitat, no superior al 2%, també ha augmentat en un any un 1% el nombre de trams amb un alt índex de risc d'accident, per bé que en el conjunt del trienni haurien disminuït en un 10%.

Lleida és la demarcació amb més perill i Tarragona, la més segura. Però paradoxalment, Tarragona pateix la xacra de l'N-340, que origina un terç dels accidents mortals i s'ha cobrat ja 15 vides enguany. “Estem entre els millors d'Europa”, assegurava ahir la directora del Servei Català del Trànsit. El Racc i les administracions coincideixen que per mantenir el descens en la sinistralitat “cap a l'objectiu zero”, defineix Josep Mateu, director del RACC, “caldran mesures molt més concretes en cada tram i en cruïlles o senyalitzacions”, deia el director general de Mobilitat Terrestre, Xavier Flores. El director de la Fundació Racc, Miquel Nadal, considera que el model de fer variants o rotondes arreu i millores en grans obres “s'ha esgotat i tendim cap a un model de mesures entre els conductors o punts concrets”. La causa principal d'accidents mortals de trànsit són les distraccions, sobretot pels mòbils, i els accidents de moto.

El tram amb més risc de tenir un accident de Catalunya és el de Vilassar de Mar a Argentona de la B-502, per la mala senyalització, sobretot, i l'alta densitat de trànsit que suporta. El tram desbanca el que havia liderat el rànquing en els darrers anys, la BC-2041 entre Gavà i Begues, que ha passat al segon del trienni, però que aquest 2015 ja ha vist com les millores en reduïen força l'accidentalitat.

Una de les vies que incrementa la sinistralitat és l'N-340 a Tarragona. El Ministeri de Foment continua sense actuar-hi malgrat el clam del territori. El Racc considera “indignant” aquesta absència d'actuació, va explicar ahir Mateu. Reclamen que s'hi apliquin mesures per reduir l'accidentalitat dels camions, bé en forma de gratuïtat en el seu pas per l'autopista o bé reduint-ne el peatge, tal com va proposar el Racc i que “en principi tothom hi estava d'acord, tant la concessionària com els transportistes i els alcaldes”, lamentava ahir Mateu. Ajuntaments i transportistes semblen ara que ja es decanten per reclamar-ne una gratuïtat total.

LES FRASES

En accidentalitat a les carreteres, estem bé, però ja no anem gaire bé
Miquel Nadal
director fundació racc
És incomprensible i indignant que no s'adoptin solucions per a l'N-340
Josep Mateu
president del racc
Estem entre els millors d'Europa pel que fa a sinistralitat, però el 2015 ha anat malament
M. Eugènia Doménech
directora servei català trànsit


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia