Societat

Celrà tindrà vigilants per fer pedagogia del civisme

Responent a una demanda veïnal s'impulsa la contractació de dos agents per garantir un bon ús de l'espai públic

El reglament i el seguiment del servei es faran a través de processos participatius

L'Ajun­ta­ment de Celrà està impul­sant la cre­ació de la figura dels vigi­lants muni­ci­pals. Es tracta d'uns agents de l'auto­ri­tat, la prin­ci­pal funció dels quals, però, serà pedagògica: “No es plan­teja com un cos de poli­cia, sinó com uns fun­ci­o­na­ris que tin­dran la missió de garan­tir un bon ús de l'espai públic”, asse­gura l'alcalde, Dani Cor­nellà.

Una altra funció serà san­ci­o­nar els com­por­ta­ments incívics, si cal, tot i que l'alcalde diu que aquesta funció s'apli­carà quan la peda­go­gia no fun­ci­oni: “Ens anirà bé per a temes de civisme (cot­xes mal apar­cats, gos­sos sense lli­gar, excre­ments a la via pública...), ho enfo­quem de manera no san­ci­o­na­dora, sinó pedagògica, de tre­ba­llar amb les per­so­nes. Ara, si hi ha gent que és mese­lla i no es com­porta, els hau­rem de tocar la but­xaca.”

En prin­cipi se'n pre­ve­uen dos, i que s'acabi fent rea­li­tat dependrà de l'apro­vació defi­ni­tiva del pres­su­post, que està en fase d'expo­sició pública. La intenció és poder dis­po­sar d'aquests vigi­lants muni­ci­pals cap a l'abril o el maig, ja que hi ha un procés a fer: “Són fun­ci­o­na­ris, i, per tant, hem de treure les bases del con­curs per con­trac­tar-los, ela­bo­rar el regla­ment, la nor­ma­tiva, etcètera”, deta­lla l'alcalde. En cas que les per­so­nes que es triïn no tin­guin la for­mació necessària, hau­ran de fer un curs de 180 hores a l'escola de poli­cia de Cata­lu­nya.

Els veïns deci­di­ran

Seguint la dinàmica par­ti­ci­pa­tiva que aplica l'Ajun­ta­ment de Celrà en diver­sos àmbits de la gestió muni­ci­pal, el regla­ment que regirà les fun­ci­ons i acti­vi­tats dels vigi­lants es farà també col·labo­rant amb els veïns i amb asses­so­ra­ment pro­fes­si­o­nal. En aquest sen­tit, està pre­vist fer un procés par­ti­ci­pa­tiu per reco­llir idees i impres­si­ons dels ciu­ta­dans sobre la tasca d'aquests vigi­lants. A més, quan faci sis mesos que esti­guin en ser­vei, es farà un nou procés obert per ava­luar-ne la tasca i intro­duir les millo­res que es con­si­de­rin opor­tu­nes.

Cor­nellà admet que feia “molt de temps” que el seu grup, la CUP, volia tirar enda­vant aquest pro­jecte. Era, a més, una idea que havia sor­tit en diver­sos pro­ces­sos par­ti­ci­pa­tius veïnals, com per exem­ple en les assem­blees per ela­bo­rar els pres­su­pos­tos: “Ja ho teníem pre­vist, però no ho vam expli­car perquè no era una inversió, sinó la con­trac­tació de per­so­nal muni­ci­pal; com que ho vam treure, ho vam expli­car, i a tot­hom li va sem­blar bé.”

LA DATA

05.2016
Es preveu
que entrin en servei els agents municipals encarregats de garantir el civisme als carrers de Celrà.

LA XIFRA

180
hores
de formació a l'escola de policia hauran de fer els dos agents en cas de no tenir ja la formació necessària.

LA FRASE

Ho enfoquem de manera pedagògica, però si hi ha persones que no es comporten caldrà multar-les
Dani Cornellà
alcalde de celrà


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.