SOCIETAT
Nova jornada complicada pels clients de Vueling
L'Organització de Consumidors i Usuaris obre un web per ajudar els afectats pels retards de l'aerolínia
Menys cues als mostradors de la companyia a primera hora en una nova jornada de cancel·lacions
Els taulells de Vueling a l'Aeroport del Prat registren a primeres hores del matí menys cues que durant el cap de setmana, malgrat que la jornada d'avui es preveu complicada a causa de la vaga general de França, que també afecta el control de l'espai aeri d'aquest país. Des de Barcelona, Vueling ha cancel·lat 18 vols aquest dimarts al matí.
De moment, els vols que consten a les pantalles de Vueling no registren retards, mentre que les cues es repeteixen també en altres aerolínies del Prat a causa de la vaga a França.
No obstant això, la jornada es preveu complicada, ja que als problemes dels últims dies se sumen avui la vaga a França, per la qual Vueling ha previst cancel·lar un total de 40 vols, dels quals 18 tenien origen o destí Barcelona i 22 en altres aeroports espanyols.
Els vols afectats tenen com a destí o origen Lió, Niça, Bordeus, Nantes, Tolosa, Marsella, París-Orly i París-Charles de Gaulle.
A més de l'Aeroport del Prat, els altres aeroports espanyols afectats per aquestes cancel·lacions seran els de València, Alacant, Palma de Mallorca, Màlaga, Eivissa i Sevilla.
Vueling, que avui té previst operar uns 700 vols, va explicar ahir que no hi ha més cancel·lacions previstes per altres motius, però que la vaga gal·la, que afectarà el control de l'espai aeri francès, pot incidir també en vols amb destinació a d'altres països que sobrevolin França.
Després de la multitud de cancel·lacions i retards dels últims dies i amb l'objectiu de recuperar la normalitat, l'aerolínia ha contractat sis nous avions, 32 pilots i 130 persones per reforçar l'atenció al client a causa de la gran quantitat de queixes i denúncies de falta d'informació per part dels afectats.
L'aerolínia ha de presentar avui un pla de contingència al Ministeri de Foment en el qual s'explicaran els mitjans dels quals l'aerolínia disposarà per als pròxims mesos de juliol, agost i setembre.
L'OCU obre un web per ajudar els clients
L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha posat a disposició dels afectats pels retards i les cancel·lacions de la companyia aèria Vueling un web a través de la seva plataforma Movilízate per atendre'ls i informar-los sobre com han de reclamar i les prestacions a les quals tenen dret.
En un comunicat, l'OCU ha anunciat avui que ha iniciat una campanya perquè els perjudicats rebin informació sobre l'evolució de la situació o les diferents possibilitats de reclamació.
L'organització de consumidors també ha proporcionat un telèfon gratuït d'atenció (900902494) i recorda que els afectats tenen dret a optar entre un mitjà de transport alternatiu i la devolució de l'import del bitllet.
En tots els casos, afegeix, els passatgers tenen dret que la companyia els proporcioni alimentació, beguda, comunicacions i allotjament (si aquest és necessari).
El web citat inclou una calculadora per conèixer la indemnització que correspondria: en vols de fins a 1.500 quilòmetres, 250 euros; entre 1.500 i 3.500 quilòmetres, 400 euros; en els intracomunitaris superiors a 1.500 quilòmetres, 400 euros; i pels trajectes de més de 3.500 quilòmetres, 600 euros.