Administracions

Administracions

Estrenyent vincles amb Itàlia

La representació diplomàtica de l'Estat italià a Platja d'Aro, a més dels tràmits i suport a residents i visitants, se centra en l'economia

Col·laboren amb la CCIB per estendre relacions comercials i difondre els valors

Les comar­ques giro­ni­nes van recu­pe­rar l'any pas­sat una dele­gació diplomàtica de la República Ita­li­ana. Però després de l'experiència del vice­con­so­lat a Girona, supri­mit amb l'arri­bada del TAV a la ciu­tat en con­si­de­rar-se que el temps de des­plaçament fins al con­so­lat gene­ral de Bar­ce­lona s'escurçava per als resi­dents o visi­tants ita­li­ans a la demar­cació, la nova seu del vice­con­so­lat hono­rari es va apro­par a la Costa Brava –a l'avin­guda de la Pau, 26, de Platja d'Aro.

La vicecònsol és ara l'advo­cada Ema­nu­ela Car­me­nati, mila­nesa de nai­xe­ment però arre­lada des de l'ado­lescència a la Costa Brava, on, a més de la pro­fessió de jurista –en l'acti­vi­tat pri­vada, la docència a la UdG i al Col·legi d'Admi­nis­tra­dors de Fin­ques o el Tri­bu­nal Arbi­tral de Girona–, ha con­reat l'acti­vi­tat came­ral a Sant Feliu de Guíxols i ha pre­si­dit durant cinc anys la Cam­bra de Comerç Ita­li­ana de Bar­ce­lona (CCIB). Car­me­nati dedica tres matins a la set­mana a l'atenció per­so­nal al vice­con­so­lat –dilluns, dime­cres i diven­dres–, sobre­tot a l'atenció als 3.500 súbdits ita­li­ans que esti­men que resi­dei­xen a la demar­cació, amb l'expe­dició de pas­sa­ports i docu­ments ofi­ci­als i suport en cas de pro­ble­mes.

Però la repre­sen­tació va més enllà. Els vin­cles empre­sa­ri­als entre Cata­lu­nya i Itàlia gene­ren un flux econòmic d'inter­canvi que el pre­si­dent actual de la CCIB, Igor Gar­zesi, xifra en uns 1.000 mili­ons d'euros men­su­als. La diplomàcia i la ins­ti­tució econòmica van de bra­cet per fomen­tar la col·labo­ració entre empre­ses i dos mer­cats que recípro­ca­ment es veuen com a atrac­tius, amb tre­ball en xarxa i l'extensió de les noves tec­no­lo­gies, que mul­ti­pli­quen les pos­si­bi­li­tats d'inter­canvi. Itàlia és el ter­cer país on més expor­ten les fir­mes cata­la­nes i al Baix Empordà, per exem­ple, la pràctica tota­li­tat de mer­ca­de­ria que surt a l'estran­ger és la bio­massa dels bos­cos giro­nins que se'n va cap a la República Ita­li­ana.

Segell de qua­li­tat gas­tronòmica

L'altra línia de tre­ball com­ple­mentària és la pro­moció del Made in Italy, on els pro­duc­tes gas­tronòmics tenen un pes cab­dal. En aquest sen­tit, pro­mo­uen el cer­ti­fi­cat Ospi­ta­lità Ita­li­ana, que reco­neix els res­tau­rants que a més de la imatge i les recep­tes, fan ser­vir ingre­di­ents dequa­li­tat de les nom­bro­ses DOP i IGP del país, com ara for­mat­ges i embo­tits, vins o olis d'oliva ita­li­ans. A les comar­ques giro­ni­nes, el pio­ner i únic, des del 2012, és La Locanda di Nonna Flo, a Sant Feliu de Guíxols, inau­gu­rat el 2003 per Fran­cesco Desi­de­rio. Car­me­nati també li va reconèixer al res­tau­ra­dor la cam­pa­nya solidària que, amb diver­sos esta­bli­ments gui­xo­lencs, va empren­dre l'any pas­sat per reco­llir dona­tius per a les vícti­mes i afec­tats pels ter­ratrèmols d'Ama­trice. Una altra mos­tra de l'espe­rit d'inter­canvi són els vins del celler Ecco­ciwine, a Sant Martí Vell, que diri­geix l'enòleg Luca d'Attoma i que tenen el pri­mer mer­cat d'expor­tació a Itàlia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.