Administracions

Municipal

Castelló preveu invertir 1,3 milions d’euros l’any 2018

L’equip de govern portarà a validar el pressupost al ple de divendres

El govern de Castelló d’Empúries portarà el pressupost al ple d’aquest divendres per a la seva aprovació inicial, amb una partida d’inversions per valor de 1.347.444 euros. Entre totes aquestes, destaquen les referides a la continuació del projecte del front marítim, la rehabilitació de ponts de vianants a Empuriabrava i l’adquisició d’habitatge social. Per altra banda, la dotació per a pressupostos participatius, inversions que decidiran els veïns de Castelló i Empuriabrava, és de 125.000 euros.

La xifra global del pressupost és de 25.446.787 euros, una quantitat que està repartida entre la previsió municipal de l’Ajuntament (21,2 milions d’euros), l’ecomuseu (264.849 euros, un 22,32% més que el 2017), l’escola infantil Passeig de les Oques (654.183 euros, un augment un del 10,7%) i l’escola de música Antoni Agramont (166.280 euros, molt semblant a la del 2017). L’estat de previsió de l’empresa depenent Castelló d’Empúries 2000 SA és de 3.085.148 euros (un 1,76% superior a la xifra del 2017, amb uns ingressos i unes despeses equilibrades en la previsió.

L’executiu que presideix el republicà Salvi Güell qualifica el pressupost d’ambiciós i remarca que aquest 2018, l’Ajuntament “gestionarà inversions per un import de 3,5 milions d’euros comptant les que s’estan executant a compte de l’exercici del 2017”. Es preveu recaptar un 1,02% menys en impostos directes respecte al 2017 i un augment en els indirectes del 36%.

Respecte a l’endeutament a llarg termini, es calcula en un 40,52% a final de l’exercici del 2018, un percentatge que és molt semblant al que es tancarà a final d’aquest més, el de l’exercici de l’any 2017.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.