Administracions

Francesc Oliveras

Alcalde de Sant Aniol de Finestres

“Cal millorar la carretera de Girona a les Planes”

Reclama una solució al trànsit de la carretera de Girona a les Planes

L’arranjament de camins i el desplegament d’internet

Francesc Oliveras (Sant Aniol de Finestres, 1954) és pagès i alcalde del municipi des de fa quinze anys. Però està vinculat a la política municipal des de l’any 2000, quan va ser regidor

L’alcalde de Sant Aniol de Finestres, situat a la capçalera de la vall de la Llémena, alerta de l’estat de la carretera.

Us tornareu a presentar?
N’estem parlant. Fins ara ens presentàvem sota l’antiga CiU. La condició que he posat per a la reelecció és que em vull presentar com a independent; si no, no em presento. No vull rebre ordres mai més de cap partit polític.
Com és això?
Amb tot el tema de l’independentisme, al principi del mandat, es va entrar en una deriva que ningú sabia on anava. Com a alcalde vaig estar molt pressionat, suposo que com molts d’altres. No vull tornar a passar per això. Vull ser lliure. No combrego amb ningú.
Quins són els principals problemes de Sant Aniol, on hi ha nuclis molt disseminats?
Les comunicacions per carretera, sobretot de Girona a les Planes . Hi ha una zona industrial amb el problema afegit, que no es controla, que és el gran volum de ciclistes que dia a dia entorpeixen el funcionament de les carreteres; hi circulen tràilers i autobusos de transport escolar i cotxes que es desplacen a treballar. A tot això s’hi han d’afegir els ciclistes, que acaben complicant la circulació. O ens milloren la carretera o regulen la circulació en dies feiners. Perquè els dies feiners es complica molt i es torna molt perillós amb el volum de tràilers que hi ha. Per un avançament a una bicicleta, fa poc va bolcar un tràiler.
Com ho solucionem?
Una carretera amb menys revolts i més ampla, amb un espai lateral suficient per a bicicletes. Unes condicions normals de circulació, perquè tenim empreses instal·lades al territori però tenim unes comunicacions deficients.
A principis d’any els pobles de la Vall del Llémena reclamàveu més hores d’atenció mèdica.
Sempre reclamem més atenció. Ara tornem a anar més bé. Aquí el metge passa consulta dos dies a la setmana, però també podem anar al consultori de Sant Gregori o al CAP de Taialà o al Güell. Ara per ara no en tinc cap queixa.
Content de la mancomunitat de la Vall del Llémena?
Ha estat un dels millors invents que vam poder fer els alcaldes. Fem moltes coses en comú, tot i les limitacions econòmiques. No és que cada consistori vagi a la seva, anem tots a l’una. Va ser un gran encert.
Hi ha demanda de segona residència al municipi. Us afecta o us aporta beneficis?
Va ser un boom: la gent comprava finques i les restaurava. Ara, aquestes cases, que algunes estan mig abandonades, tornen a estar molt buscades o bé per a turisme rural o per a residència per viure-hi o llogar-les. No ens és cap perjudici, perquè s’han mantingut cases molt antigues que d’una altra manera estarien enrunades. En canvi no tenim demanda d’habitatge per a jovent. No és un poble on la gent tingui tendència a quedar-s’hi; se n’aniran a Sant Gregori, per exemple.
No tem que sense jovent el poble acabi envellint-se i morint?
Fa uns anys venia gent de Girona o Barcelona, perquè el terreny era barat, i s’hi feien una petita casa; era l’època de les urbanitzacions il·legals, ara estan totes legalitzades. Quan els fills es van fer grans, els pares van abandonar les cases. I com la vida, tot és una roda, i ara els fills han tornat amb fills petits a les mateixes cases.
Porta molts anys en la política municipal. Quins projectes creu que falten per fer a Sant Aniol?
En un poble petit no s’acaba mai la llista de deures: des del manteniment de camins fins al desplegament d’internet... Un poble és una llista de feina per fer.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.