Medi ambient

Municipal

Terrassa prova la recollida de residus porta a porta

Està pendent de rebre una subvenció de l'Agència de Residus per iniciar-la a zones de baixa densitat residencial com les Torres de Can Parellada

L'any que ve invertiran 2,7 milions en la neteja

L'Ajuntament de Terrassa té la intenció d'implantar l'any que ve, de moment com a prova pilot i un cop aconsegueixi una subvenció de l'Agència de Residus, la recollida de residus porta a porta de les diferents fraccions amb l'objectiu de valorar si és un sistema idoni per millorar els nivells de reciclatge actuals –al voltant del 31,62%, segons dades municipals del 2015–, que estan molt allunyats dels percentatges que recomana la directiva europea i recull el programa general de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (Precat), amb un 60% de reciclatge el 2020.

El tinent d'alcalde i sostenibilitat, Marc Armengol, va explicar que la implantació d'aquest model s'iniciaria en zones de baixa densitat residencial, com ara al barri de les Torres de Can Parellada o a Can Gonteres, amb una tipologia d'habitatges semblant a la de poblacions com Matadepera, on des de fa onze anys funciona el sistema de recollida porta a porta i té un nivells de reciclatge superiors al 90%, molt per sobre del 34,15% de la mitjana catalana, o la de Palau-solità i Plegamans, que supera el 70%. Conscients que la implantació del porta a porta és molt complicada en una població de 215.000 habitants, la intenció és que pugui arrelar en algunes zones on la logística ho permeti amb l'objectiu d'incrementar el percentatge de reciclatge, ja que beneficiarà les arques municipals perquè s'haurà de pagar menys de cànon de gestió de residus i de transport de les deixalles que van al contenidor de la fracció de rebuig fins a un dipòsit de residus.

L'alcalde, Jordi Ballart, va explicar que el 2017 hi ha prevista una inversió de 2,7 milions en la millora de la neteja i recollida de residus –una xifra igual que la d'enguany– per renovar i comprar nous vehicles de la flota de l'empresa municipal Eco-Equip, incrementar la plantilla de treballadors fixos i incorporar una tercera línia de recollida lateral de residus que permetria recollir el 37% dels residus amb aquest sistema, que ara s'utilitza, sobretot, en grans avingudes.

Bosses de plàstic

D'altra banda, el ple va aprovar per unanimitat, i a proposta de la CUP, treballar per incentivar fiscalment durant el 2017 els comerços perquè no utilitzin bosses de plàstic i altres mesures amb l'objectiu que a partir del 2018 ja no s'utilitzin, com ara promoure que empreses de la ciutat puguin fabricar materials per a bosses biodegradables.

Onze nous vehicles dels 21 previstos pel 2016

Aquesta setmana es van presentar onze nous vehicles dels 21 que incorporarà en total l'empresa municipal Eco-Equip enguany per fer la neteja i recollida de residus: quatre camions basculadors que es destinaran a la recollida de residus voluminosos, dues escombradores i cinc vehicles dedicats al transport del personal. La renovació de la flota, que consta de 75 vehicles, haurà costat 1,5 milions. També s'han comprat 240 contenidors de recollida lateral de matèria orgànica i s'han incorporat a la plantilla un total de 37 persones, 17 de fixes i 20 de temporals per a la campanya de Nadal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.