barcelona

Més de 700 ajuntaments ja ofereixen tràmits digitals amb firma electrònica

Més de 700 ajuntaments de Catalunya presten serveis i tràmits digitals als seus ciutadans a través de la firma electrònica, segons informa l'Agència Catalana de Certificació (Catcert). Actualment, les administracions locals presten fins a 9.000 serveis i tràmits als seus habitants mitjançant certificacions digitals de la Catcert. A partir de gener del 2010, totes les administracions públiques estaran obligades per llei a oferir els seus serveis i tràmits de manera digital, via internet. Aquest i altres aspectes han estat tractats aquesta setmana en la VI Jornada de Firma Electrònica celebrada a Barcelona, en la qual s'ha debatut entorn de la identitat digital, la seguretat del document electrònic i el control a l'accés dels menors de 14 anys a les xarxes socials. La Catcert va premiar, durant les jornades, les millors iniciatives d'ús de la firma electrònica, com ara la de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya i dels ajuntaments de Sant Just Desvern i Manlleu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.