Infraestructures i serveis

les inversions de l'estat

Castellbisbal busca adhesions per exigir la connexió entre l'A-2 i l'AP-7

Creen un lloc web perquè municipis, institucions i entitats s'uneixin per exigir a Foment que acabi l'enllaç començat fa deu anys i que torna a estar aturat

Enèsim front comú per exigir al Ministeri de Foment que acabi les obres de l'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7, a Castellbisbal. L'Ajuntament de la població vallesana va aprovar en el darrer ple un manifest per exigir la finalització d'aquests treballs que ja fa més de deu anys que duren després que s'hagi incomplert l'últim compromís d'acabar-lo a finals del 2016 amb l'excusa que s'hi estudiaven modificacions per evitar que, quan es posés en funcionament, s'hi registrin congestions, ja que s'hi preveu un trànsit de 40.000 vehicles diaris.

La iniciativa del consistori es va aprovar per unanimitat i inclou posar en marxa un lloc web www.connexioara.cat per implicar al màxim els agents econòmics, socials i polítics del territori i obtenir els suficients suports que legitimin iniciar accions de pressió a Foment perquè reprengui les obres de manera immediata amb el compromís que es posi en funcionament durant el 2017. L'alcalde, Joan Playà, va qualificar d'“intolerable” el tracte que estaven rebent del govern espanyol per la construcció d'una infraestructura que fa més de deu anys que està en obres i que, com han reiterat en més d'una ocasió també des de diferents entitats econòmiques com ara la Cambra de Comerç de Terrassa, servirà per “afavorir la instal·lació de noves empreses i la generació de llocs de treball”. El regidor de Patrimoni, Salvador Segura, va censurar que en aquest període de temps havia vist “començar, acabar i reasfaltar obres similars en altres llocs de l'Estat”, com ara Còrdova, Sevilla, Burgos i Valladolid.

La regidora del PSC i exalcaldessa, Dolors Conde, va proposar que diferents municipis del Vallès Occidental i del Baix Llobregat fessin un front comú davant del ministeri, una iniciativa que va impulsar el 2010 i que va tenir com a resposta un compromís de reprendre les obres el març del 2011 per acabar-les a finals del 2013 de l'aleshores secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán. Conde va voler contextualitzar les reiterades paralitzacions perquè “s'ha sospitat que té molt a veure amb el fet que molt a prop hi ha un peatge –el de Martorell–que pot quedar sense efecte o experimentar un decrement important”.

Reivindicat fa dècades i iniciat fa deu anys

La connexió fa dècades que es reclama des que el 1998 es va inaugurar l'A-2 i no va ser fins al 2006 que va rebre el seu vistiplau, però va tenir diverses aturades per falta de finançament i errors en el disseny. Són 2,4 quilòmetres, dels quals 850 metres en viaducte, i el cost de l'obra és de 20 milions per quilòmetre. La intenció és que els vehicles s'estalviïn recorreguts per les carreteres locals, com ara la C-1413 i la B-225.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.