Infraestructures i serveis

Prop de 900 famílies reben ajudes per poder pagar l'aigua

La companyia Sorea treballa amb 22 municipis del Maresme i el 2016 va destinar 6.000 euros a pagar el rebut de col·lectius vulnerables

Defensa que la municipalització de serveis bàsics no es pot basar en “ideologia”

“Sorea aplica des de fa molts anys la política de no tallar l'aigua a cap família ni usuari en risc d'exclusió social.” Són paraules de Montse Solé, directora de clients de la companyia subministradora que dona servei a 22 dels 30 municipis del Maresme. Solé, en una trobada amb la premsa, va insistir que es manté un contacte directe amb l'àrea de Serveis Socials de cada Ajuntament amb qui comproven si els usuaris que tenen rebuts pendents pertanyen al col·lectiu de persones vulnerables. “Sempre s'espera l'informe de Serveis Socials abans d'actuar”, va precisar i va afegir-hi que “el protocol s'activa amb dos rebuts pendents, és a dir, sis mesos de marge i quan es notifica a l'Ajuntament aquest té dos mesos més per respondre”. La companyia fa bandera dels recursos i instruments que destina per garantir “un servei de màxima qualitat” per a tots els seus clients, que a la comarca són 216.333 persones. Segons les dades facilitades per Sorea, el 2016 es van destinar 6.000 euros a finançar rebuts de famílies no solvents econòmicament, i fins avui hi ha una reserva de 42.000 euros més signats amb els diversos consistoris amb qui tenen convenis, el darrer Sant Pol. Paral·lelament, la companyia especifica que 862 famílies al Maresme tenen una bonificació social, és a dir, reben ajudes per pagar el rebut –que representa una suma total de 66.000 euros– i 9.235 famílies més que es beneficien de tarifes adaptades perquè al domicili hi viuen més de tres persones. També destaquen les facilitats que dona l'empresa a l'hora de fraccionar el pagament “segons les necessitats de cada usuari”. Amb tot, Montse Solé va explicar que a la comarca el nombre de casos de vulnerabilitat detectats pel que fa al servei de l'aigua no són nombrosos.

Gestió privada

Per la seva banda, el director general de Sorea, Francesc Mayné, va trencar una llança a favor de la gestió privada del subministrament davant el debat sobre la municipalització dels serveis. “La decisió no es pot basar en un criteri ideològic, perquè no és vàlid, en tant que no aporta dades reals”, va dir. Mayné va insistir que cal comparar els dos sistemes perquè “els beneficis teòrics de la municipalització es poden acabar traduint en un augment dels costos del servei”.

Com a exemple, el director general de Sorea va parlar d'Arenys de Munt, on l'any 2011 l'Ajuntament va assumir la gestió de l'aigua “i això s'ha acabat traduint en un increment per als usuaris de prop del 30% del rebut”.

Projecte de teleassistència a través de la telelectura

La companyia està treballant en la posada en marxa d'un servei d'alertes a través de la telelectura dels comptadors pensada especialment per a la gent gran que viu sola. “La telelectura ja dona l'alarma quan detecta que el consum canvia i tècnicament també podria activar-se quan durant 48 hores es veiés que no hi ha hagut el consum habitual”, diu Montse Solé. Tot i això, Solé recorda que és molt difícil poder aplicar el servei a tot un municipi, en tant que l'extensió de la telelectura encara és limitada, però manté que potser es podia activar en un barri concret.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.