Infraestructures i serveis

Clam a Móra la Nova per millorar i garantir la “maltractada” línia R15

Un centenar de persones tallen la via a la Ribera d'Ebre per reclamar inversions, noves freqüències i trens renovats

Reclamen unió política

“Ens calen polítics dignes, perquè, de la mateixa manera que no tots els mals de Catalunya són culpa de Madrid, tampoc tots els mals de l'Ebre són només culpa de Barcelona i la Generalitat.” Amb aquest clam, la plataforma Trens Dignes va emmarcar ahir la manifestació a Móra la Nova per la dignificació i la supervivència de la línia de trens regionals R15, que connecta l'interior ebrenc amb Barcelona.

Amb el lema #MaltractatsR15, més d'un centenar de persones van protestar a l'estació de Móra la Nova. Acabats els parlaments i llegit el manifest, a càrrec de l'escriptor Miquel Esteve, els manifestants van tallar la via del tren durant vints minuts, coincidint amb el moment que el regional que uneix Barcelona i Madrid hi feia aturada –amb retard.

Entre un ambient festiu, es va fer una crida als representants polítics per una “unitat d'acció com a país” en defensa de la infraestructura, que vertebra el trànsit ferroviari del Priorat, la Ribera d'Ebre i la Terra Alta i uneix Barcelona amb Saragossa, i és també una de les principals vies de mercaderies des de França cap a la resta de l'Estat.

“Reclamem sempre infraestructures, però no acabem de defensar les que ja tenim”, va lamentar el portaveu de Trens Dignes, Josep Casadó. “La continuïtat de l'R15 podria perillar si el desdoblament de l'R14 es planteja en termes de substitució, perquè potser les mercaderies acabaran circulant per aquella via”, va dir en la lectura del manifest el moranovenc Miquel Esteve. Per a aquesta línia, la plataforma reclama una nova freqüència matinal en direcció a Barcelona –hi ha un buit de quatre hores–; eliminar els nous horaris, que, segons Trens Dignes, incorporen 150 minuts al dia de “retards cronificats”, i la renovació dels combois.

Entre els representants polítics hi havia el diputat al Congrés Félix Alonso (Podem), el diputat al Parlament Carles Castillo (PSC) i el senador Miquel Aubà (ERC).

LA FRASE

Reclamem sempre infraestructures, però no acabem de defensar les que ja tenim
Josep Casadó
portaveu de trens dignes

LA XIFRA

150
minuts cada dia
de retards cronificats són els que incorporen els nous horaris, segons Trens Dignes.

Camí recorregut quatre anys després

En el marc de la celebració del seu quart aniversari, la Plataforma Trens Dignes també va fer balanç ahir de la lluita per l'R15. Segons van repassar, s'ha aconseguit el manteniment de dos serveis diaris que connecten la Ribera d'Ebre amb Casp; una rebaixa de tarifes, en vigor des del gener del 2016; l'allargament del recorregut de l'R15 fins a Riba-roja, i una inversió de 13 milions d'euros per al manteniment adequat de la infraestructura en unes obres que han començat fa poc temps. La plataforma ciutadana està reclamant la creació de l'autoritat territorial de mobilitat (ATM) per vertebrar el transport a l'Ebre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia