Medi ambient

Controlat l'incendi de Cocentaina

El perímetre s'estén a 500 hectàrees i sols crema algun indret dins de la zona acotada

Els tècnics preocupats per la teixera d'Agres i la Font Roja

Més de 200 efec­tius ter­res­tres, han acon­se­guit con­tro­lar l'incendi de Cocen­taina que s'havia estès als ter­mes muni­ci­pals d'Alcoi, Banye­res de Mari­ola i Bocai­rent a través de la Serra Mari­ola.

S'ha fixat un perímetre d'unes 500 hectàrees, on ha que­dat reclòs el foc segons ha infor­mat el Cen­tre d'Emergències del País Valencià als mit­jans de comu­ni­cació a dar­rera hora d'aquesta ves­prada.

Ja a les 20 hores, l'evo­lució del foc era favo­ra­ble, però el 112 asse­gu­rava que s'havia de ser pru­dent degut a les altes tem­pe­ra­tu­res de la zona i a les con­di­ci­ons cli­ma­tològiques que s'han vis­cut durant tota la jor­nada de hui.

Pel moment, aquest incendi decla­rat a la par­tida del Mas de la Cova de Cocen­taina, no se li veu cap inten­ci­o­na­li­tat i durant el dia de hui han inter­vin­gut 9 bri­ga­des de bom­bers, 31 vehi­cles ter­res­tres, 20 mit­jans aeris, 60 mem­bres de la Uni­tat Mili­tar d'Emergències, un gra­pat de volun­ta­ris i les for­ces de segu­re­tat de l'Estat, a més de efec­tius de la Poli­cia Autonòmica, poli­cia local, per­so­nal de Creu Roja i tècnics medi­am­bi­en­tals.

En el moment de redac­tar aquesta notícia, sols res­tava un punt més calent a la zona de la can­tera i, és per això que, s'han con­cen­trat els esforços en asse­gu­rar la roda­lia.

Els pro­pi­e­ta­ris dels habi­tat­ges de Cases de Vila­plana i el Pina­tell, han tor­nat gra­du­al­ment als seus domi­ci­lis, men­tre els efec­tius es dedi­ca­ven a aten­dre el foc exis­tent a les cres­tes del Mont­ca­brer, un punt con­si­de­rat clau perquè les fla­mes no afec­ta­ren la tei­xera d'Agres i amb ella, cor­rera perill el Parc Natu­ral de la Font Roja.

D'aquesta manera, s'ha deter­mi­nat habi­li­tar punts fixes de vigilància a aquest paratge, a fi de poder con­tro­lar qual­se­vol conat d'incendi que es puga pro­duir al llarg de la nit i la mati­nada pròxima.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.