Medi ambient

Torrent encarrega a la Politècnica el mapa acústic municipal

L'objectiu és descriure de manera precisa l'estat del municipi i prendre les mesures necessàries per tal de reduir l'impacte sonor

L'Ajuntament de Torrent mostra certa preocupació per la contaminació acústica de la vila, una realitat latent que afronta des de la delegació de Medi Ambient mitjançant l'elaboració d'un Pla Acústic Municipal que desenvoluparà les accions necessàries amb l'objectiu de frenar l'impacte sonor en la ciutat.

El consistori torrentí va encarregar l'elaboració del pla a la Universitat Politècnica de València (UPV), on el Laboratori d'Enginyeria Acústica ha realitzat un Mapa Acústic i un Programa d'Actuació detallat.

Es tracta d'una iniciativa, emmarcada dins de la llei de Protecció contra la Contaminació Acústica de la Generalitat Valenciana, que té com a objectiu descriure de forma precisa l'estat acústic del municipi per a adoptar les mesures necessàries per a minimitzar l'impacte sonor. Però a més d'això, pretén detallar una sèrie de mesures viables que puguen posar-se en marxa en les zones i espais on més contaminació acústica es percep.

De l'informe del Pla Acústic Municipal realitzat per la UPV es desprenen dades positives com el progressiu descens dels nivells acústics registrats en els últims anys en les vies amb major trànsit del municipi. Aquest Pla Acústic Municipal està molt enfocat a conscienciar la ciutadania sobre la contaminació sonora. Les accions que hagen de portar-se a terme per tal de fer minvar el soroll a la vila, han de potenciar el transport sostenible fent ús del TorrentBici o del Torrentbus.

Bicicletes de decorat

Pere Rossell

Si alguna cosa caracteritza la ciutat més gran de la comarca de l'Horta, pel que fa als sistemes de mobilitat ecològics, són les 19 parades on hi ha una dotzena de bicicletes ancorades en l'oblit i en la indolència. Torrent té bicicletes però no disposa de carrils per poder circular. La municipalitat mai no s'ha preocupat per dotar aquest gran poble, de vies de trànsit d'aquests vehicles de tracció humana que tant beneficien el medi ambient i procuren limitar el calfament global del Planeta.

Hi ha més de 200 bicicletes disseminades per diversos punts de la ciutat, encara que cap d'ells —o ben pocs dels instal·lats— s'hi corresponen amb centres neuràlgics de l'Administració (excepció feta de la parada existent a les portes de l'Ajuntament). Hi ha bona cosa de ferralla a vora una vintena d'indrets de la geografia urbana, però no hi ha manera de poder circular amb seguretat per cap carrer del poble. Ni tan sols per la que fos antiga Avinguda del País Valencià està permés el trànsit amb bicicleta pel passeig central.

Una vegada més, hi ha mapa acústic, hi ha elements que facilitarien la minvada del soroll, però no hi ha manera de fer-los rodar amb seguretat per cap via pública. Són les coses del PP.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.