Infraestructures i serveis

mineria

El carbó, un bon aliat de ripollesos i berguedans

El Ripollès, espe­ci­al­ment la serra Cava­llera i la vall de Ribes, és una antiga zona minera –tot i que ara hi volen reac­ti­var la recerca d'or–, i la zona del Ber­guedà com­par­teix un pas­sat miner simi­lar. La pri­mera idea de millo­rar el traçat de la car­re­tera entre Camp­devànol i Guar­di­ola de Ber­guedà per Gombrèn i la Pobla de Lillet va tenir el pas­sat miner, rela­ci­o­nat amb el carbó, com el millor aliat a l'hora de dema­nar fons euro­peus. Es trac­tava d'un pro­grama de recon­versió d'anti­gues zones mine­res de l'espai euro­peu.

En con­cret, es va pro­jec­tar en el marc dels ajuts del pla del carbó, que la Unió Euro­pea con­ce­dia amb aquesta fina­li­tat i que ges­ti­o­nava el Minis­teri d'Indústria del govern espa­nyol. Per això, es va bate­jar com a ruta del carbó.

La idea és del 2003 i el 2005, que va ser quan els governs espa­nyol i català van impul­sar el pro­jecte del pri­mer tram entre la Pobla de Lillet i Guar­di­ola de Ber­guedà.

Tot ple­gat va que­dar en no gaire res. Només es va exe­cu­tar una actu­ació valo­rada en 800.000 euros que va ser­vir per a la millora del pavi­ment, de la segu­re­tat del traçat i dels vorals de la car­re­tera, que en alguns punts era molt estreta i amb molts revolts. Aquesta actu­ació de pedaç es va dur a terme l'any 2011.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia