L'informe insisteix que el Tramcamp arribi a l'estació del TAV i reservi sòl fins a Valls

Critica que la intermodalitat a la futura estació central «no serà efectiva a mig termini» i aposta per donar servei a Perafort

L'informe es mos­tra taxa­tiu en el fet que veu «poc fun­ci­o­nal a curt i mitjà ter­mini» l'estació cen­tral de l'aero­port, una obra que aquests dies serà adju­di­cada defi­ni­ti­va­ment. Per això creu que cal «pri­o­rit­zar les actu­a­ci­ons necessàries per donar un bon ser­vei a l'actual estació de Pera­fort», que es defi­neix com una «nova pola­ri­tat al Camp». I una bona manera de fer-ho seria fer-hi arri­bar el tram­via des de Tar­ra­gona, donant també ser­vei a bar­ris com ara el de Sant Sal­va­dor i a «futurs crei­xe­ments» tant al vol­tant de la ciu­tat com de la ter­mi­nal, en una recla­mació que també com­par­teix l'Ajun­ta­ment. L'estudi, de fet –tal com ja feia el docu­ment de referència emès per Medi Ambi­ent arran que es publiqués l'avant­pro­jecte del pla–, fins i tot reco­mana que, tenint en compte que el PTP «té un horitzó llunyà», hau­ria de fixar la reserva de sòl fins a Valls, «per tal de no hipo­te­car» la pos­si­bi­li­tat d'arri­bar a llarg ter­mini a la capi­tal de l'Alt Camp.

Ramal fins a l'aero­port

En el mateix sen­tit, per asse­gu­rar una bona con­nexió des de Reus, l'informe demana que es reha­bi­liti l'antiga línia de Roda de Berà per al trans­port de viat­gers, i que «tin­gui parada de roda­lies a Pera­fort». Fins i tot pro­posa que la línia es com­ple­menti amb un petit ramal nou que es des­pren­gui fins a la ter­mi­nal aero­portuària, «de manera que hi hagi con­nexió entre l'estació del TAV i l'aero­port».

Encara a la capi­tal del Baix Camp, l'informe apunta que era «més posi­tiva» la pro­posta que apa­rei­xia en l'avant­pro­jecte de man­te­ni­ment del traçat actual del tren pel cen­tre, «atès que les esta­ci­ons –l'actual i la futura de Bellis­sens– donen ser­vei a un major nom­bre de població» que no pas la idea poste­rior que la via es des­a­fectés per cons­truir una vari­ant per fora, l'ano­me­nat cin­turó de ferro. Una idea, de fet, que ja ha estat deses­ti­mada pel Minis­teri de Foment, que per l'exte­rior de Reus només hi plan­teja ja la cons­trucció d'una nova línia d'ample euro­peu per a mer­ca­de­ries.

Dubtes sobre un ramal fins a Port Aventura

L'informe ambiental també entra a analitzar la possibilitat, contemplada en l'aprovació inicial del PTP, que es construeixi un altre ramal –fins i tot podria ser d'ample europeu– des del corredor mediterrani ara mateix en construcció, a l'alçada de l'estació central de l'aeroport, fins a Port Aventura, on s'ubicaria una estació terminal de la línia d'altes prestacions. D'entrada, el document troba «més adient la proposta de l'avantprojecte de desestimar aquest ramal», però en tot cas està d'acord amb el plantejament que ja fa el mateix pla territorial, que no és el de demanar que es realitzi «un estudi previ de viabilitat conjunt considerant les propostes de tren tramvia». I és que, en principi, la idea era que l'actual estació de Port Aventura es convertís en un baixador de la línia del Tramcamp, i no sembla clar que ambdues propostes fossin compatibles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.