Infraestructures i serveis

infraestructures

Valls i Montblanc demanen que s'accelerin les obres de l'autovia A-27

Reivindiquen que la regió ha esdevingut un “pol industrial” i que la nova infraestructura és bàsica

ERC critica que la represa dels treballs no és real

Satisfets per la represa dels treballs, però no pel seu ritme. Els alcaldes de Valls i Montblanc van reclamar ahir conjuntament al Ministeri de Foment que acceleri la construcció del darrer tram de l'autovia A-27, el que discorrerà entre la variant de Valls i la capital de la Conca de Barberà.

Fa algunes setmanes que les obres tornen a estar en marxa al nucli de Fontscaldes, dins del terme municipal de Valls, on segons fonts de la Subdelegació del Govern a Tarragona s'estan fent tasques de cimentació. Segons la previsió inclosa en el projecte de pressupost de l'Estat per a aquest any, el projecte hauria d'estar acabat el 2021.

“Les obres s'han reprès i ens n'alegrem, però la velocitat no és satisfactòria”, va subratllar ahir l'alcalde de Valls, Albert Batet. Juntament amb l'alcalde de Montblanc, Josep Andreu, va destacar la importància que la nova infraestructura té per al potencial econòmic de la regió, especialment per al creixement dels polígons industrials i els plans de creixement que tenen moltes de les empreses establertes a les dues comarques. “En qualsevol reunió amb una empresa, l'A-27 és el primer tema pel qual ens pregunten”, va destacar Andreu.

Actualment, l'autovia discorre entre Tarragona i Valls, i arriba fins a la sortida del nucli de Masmolets. El darrer tram –per al qual Foment preveu un pressupost total de 132 milions, tretze dels quals s'invertirien enguany– és el més complex per la necessitat de perforar el túnel del coll de Lilla, d'1,8 quilòmetres. “El moll de l'os serà començar a foradar”, va afirmar l'alcalde de Montblanc.

ERC, crítics

Els senadors d'ERC per Tarragona, per la seva banda, van anunciar ahir que continuaran vigilant l'evolució dels treballs i, fins i tot, van qüestionar que s'estigui produint una represa real de les obres, ja que, segons van recordar, el 70% del que es pressuposta a Catalunya queda sense executar. “Reclamem que ens donin els resultats de l'estudi tècnic del túnel per saber si podran passar-hi mercaderies perilloses. O encara no s'ha acabat o ens els estan amagant”, va denunciar la senadora republicana Laura Castel.

LA XIFRA

13
milions
s'invertiran enguany al tram Valls-Montblanc. S'hi suma mig milió per al projecte de connexió amb l'AP-2.

Unió de forces en indústria

El Pacte Camp de Valls s'estén cap a la Conca de Barberà amb l'aliança de Montblanc, que ahir va anunciar que sumarà forces a la iniciativa per coordinar la política industrial i que va partir de dotze municipis de l'Alt Camp. L'entrada de la capital de la Conca s'espera que sigui també la porta oberta per a la incorporació de la resta de la comarca, i l'enfortiment del “pol industrial de la Catalunya Sud”, segons va defensar Batet. “Nosaltres hem posat les bases de la industrialització quan ningú hi creia. Ara aviat podrem donar feina a gent aturada de Tarragona i Reus”, va afirmar l'alcalde de Valls en referència a la reducció de l'atur que s'ha aconseguit tant a l'Alt Camp com a la Conca. “Sempre ens hem emmirallat en la costa i érem els seus germans pobres. Ara som els que tenim més creixement i amb una societat més estructurada”, va celebrar, per la seva banda, l'alcalde de Montblanc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.