Infraestructures i serveis

Restablerta la circulació de trens a la línia R15

Els trens tor­nen a con­nec­tar la Ribera d’Ebre amb el Pri­o­rat i el Baix Camp. Ahir es va res­ta­blir la cir­cu­lació de trens a la línia R15 entre Móra la Nova i Reus, després d’un cap de set­mana sense ser­vei i amb trans­port alter­na­tiu per car­re­tera. Després del des­car­ri­la­ment, dijous, d’un tren de mer­ca­de­ries a Capçanes, una tren­tena d’ope­ra­ris d’Adif i Renfe van tre­ba­llar durant tot el cap de set­mana en torns de dia i de nit per reti­rar els sis vagons enca­llats dins un túnel i repa­rar la resta de des­per­fec­tes cau­sats a la línia. Fins al lloc, van haver de des­plaçar maquinària pesant i trens tallers.

En des­car­ri­lar, el tren va arren­car la catenària i un tros de via. L’acci­dent no va cau­sar ferits, però va obli­gar a desa­llot­jar un tren de mit­jana distància que feia el ser­vei entre Móra la Nova i Bar­ce­lona. Els 36 pas­sat­gers del ser­vei van haver de ser eva­cu­ats i tras­lla­dats pels Mos­sos d’Esqua­dra i Creu Roja a Móra la Nova, on van seguir el camí fins a Reus per car­re­tera. El tren afec­tat anava buit de càrrega i havia sor­tit de Sam­per de Calanda (Terol) amb arri­bada pre­vista al port de Tar­ra­gona.

Adif i Renfe han obert una inves­ti­gació per deter­mi­nar les cau­ses que han pro­vo­cat el des­car­ri­la­ment, que no és l’únic que s’ha produït a la línia en els últims mesos, per la indig­nació d’usu­a­ris i alcal­des de la Ribera d’Ebre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.