Infraestructures

Ipcena alerta de l'impacte de desdoblar l'N-240

L'entitat ecologista assegura que el corredor entre Juneda i les Borges Blanques, amb les línies ferroviàries i l'AP-2, no pot suportar més pressió

Ipcena adverteix que desdoblar o duplicar l'N-240 entre Lleida i les Borges Blanques implicaria “un impacte ambiental al territori de conseqüències irreversibles” tenint en compte que el corredor entre Juneda i les Borges Blanques, el més afectat per accidents greus, “no permet suportar més pressió de la que ja té per les seves limitacions geogràfiques”, ja que hi discorren les línies ferroviàries convencional i d'alta velocitat i l'AP-2.

La duplicació d'aquest tram de carretera té el suport de la majoria d'alcaldes de la zona integrats en la Plataforma Prou morts a l'N-240, tot i que des d'ERC i entitats del territori aposten per l'alliberament del peatge de l'AP-2 entre Lleida i Montblanc. L'entitat ecologista defensa que “si realment es vol reduir el nombre d'accidents i la integració ambiental al territori, cal que de manera unànime s'apliquin els acords del Parlament i de la Diputació de Lleida de fer realitat l'alliberament de l'autopista”.

Ipcena considera la duplicació de la carretera “un invent” del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, qui dimarts passat es va reunir a la capital de les Garrigues amb alcaldes i representants polítics per tal de cercar una proposta de consens per reduir la sinistralitat en el tram Lleida-les Borges Blanques de l'N-240. Segons l'entitat ecologista, la duplicació del tram entre aquestes dues poblacions tindria un cost aproximat de vora 120 milions d'euros, mentre que la indemnització que caldria pagar pel salvament de l'AP-2, que finalitza la seva concessió el 2021, seria aproximadament de 80 milions d'euros. Per això, Ipcena assegura que l'alliberament de l'autopista “té el consens i és més econòmica i més rapida de fer perquè ja està en servei i no afecta ambientalment al territori”.

L'N-240, entre Lleida i Montblanc, acumula 22 morts i 29 ferits greus d'ençà de l'any 2010, segons dades del Servei Català de Trànsit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.