Infraestructures i serveis

trànsit

protesta

Tornen a tallar l'N-240 per exigir posar fi als accidents

Alcaldes i usuaris de la controvertida carretera reclamen al Ministeri de Foment que desplegui mesures per frenar l'alta sinistralitat que es presenta en el tram entre Lleida i Montblanc

Hi ha tornat a haver una altra manifestació de protesta contra els accidents a l'N-240. Unes 200 persones van tornar a tallar ahir la carretera per exigir al Ministeri de Foment mesures contra la sinistralitat en el tram entre Lleida i Montblanc. La concentració, al quilòmetre 71, a l'altura del complex Masia Salat, va mantenir el trànsit tallat durant tres quarts d'hora.

El 23 d'octubre hi va haver la primera protesta al mateix punt entre Lleida i Juneda (al Km 83) on una setmana abans havia perdut la vida una jove de 27 anys de la capital de les Garrigues. Era l'última víctima d'una llista de 28 morts comptabilitzats al tram lleidatà de la via des del 2009. Aquest darrer sinistre mortal va ser la gota que va fer vessar el got. La Plataforma, que agrupa 15 ajuntaments i la Cambra de Comerç de Lleida, assegura que les protestes no s'aturaran fins que el govern espanyol no compleixi el compromís de començar a desdoblar la carretera el 2017. Malgrat tot, no hi ha consens a l'hora de reclamar els 4 carrils per a l'N-240 de Lleida a les Borges (vegeu la peça).

Més enllà de polèmiques, els usuaris que es van mobilitzar ahir exigien que es prenguin mesures immediatament per augmentar la seguretat d'una via on s'hi “juguen la vida”. La Plataforma manté la voluntat de recórrer a la fiscalia perquè dirimeixi si el Ministeri de Foment, titular de la carretera, té alguna responsabilitat en l'alta sinistralitat del tram lleidatà de l'N-240. La via suporta el pas de 12.000 vehicles diaris de mitjana, dels quals gairebé un 30% són camions.

A la concentració també hi van assistir familiars de l'última víctima mortal. Van exhibir pancartes reclamant que s'aclareixin les causes de l'accident.

LA XIFRA

12.000
vehicles diaris
són els que diàriament circulen per l'N-240. Un 30% del trànsit registrat són camions.

LA XIFRA

85
milions d'euros és el que costaria la compensació a Abertis per alliberar els peatges de l'AP-2.

Diferències aparcades

El desdoblament de la carretera N-240 és l'opció que defensa la Plataforma, integrada per alcaldes i regidors de l'Albi, Arbeca, Artesa de Lleida, les Borges Blanques, Castelldans, Cervià, la Floresta, Juneda, Lleida, la Pobla de Cérvoles, Puiggròs, Puigverd de Lleida, Torregrossa, el Vilosell i Vinaixa, a més de la Cambra de Comerç de Lleida. Aquesta és l'opció que també defensa el conseller de Territori, Josep Rull, i el PDECat, però ERC i entitats socials i ecologistes aposten per rescatar la concessió i alliberar el peatge de l'AP-2 entre Lleida i Montblanc. Asseguren que seria més ràpid i més barat i que tindria menys impacte ambiental al territori.

Aquest diumenge membres del partit republicà també van assistir a la mobilització per donar un “missatge d'unitat” davant del ministeri.

Representants de la Plataforma s'han reunit amb la subdelegada del govern espanyol a Lleida, Inma Manso, que s'ha compromès a tractar l'afer amb el ministeri. Una actuació que ha fet Foment és fer construir a rotonda de Margalef i n'hi ha tres més de pendents.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.