Infraestructures i serveis

La Generalitat vol el traspàs de la B-23 amb 17 milions d'euros

Una taula de treball formada pel govern i tres ajuntaments impulsarà la transformació de l'autopista

La Generalitat demanarà al Ministeri de Foment el traspàs de l'autopista B-23, una de les portes d'entrada a Barcelona, amb la dotació necessària per construir un carril bus-VAO i el manteniment de la via durant deu anys. En total, 17 milions d'euros, 12 dels quals serien per al nou carril, que hauria de reduir el viatge en bus en 15 minuts a 4 milions de passatgers. Així ho va anunciar ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, acompanyat dels alcaldes i l'alcaldessa de Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues, tres ciutats travessades i fragmentades per aquesta autopista.

Les quatre administracions van acordar ahir constituir una taula de treball com a “primer pas d'un projecte de transformació molt ambiciós”, segons va afirmar l'alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda, del qual la construcció del carril bus-VAO seria l'inici. Un projecte que pretén la transformació d'una autopista en una via urbana que s'integri a les tres ciutats, ara separades per una infraestructura “que no permet anar caminant dels barris de muntanya al centre ni a l'hospital Moisès Broggi”, segons l'alcaldessa d'Esplugues, Pilar Díaz.

L'ambició és allargar la Diagonal als 5 quilòmetres de la B-23. Un projecte elaborat per l'Àrea Metropolitana de Barcelona, del qual no s'ha avançat el cost, pretén construir calçades laterals i cobrir uns trams, de manera que quedi integrada a les ciutats i es fomenti el transport públic.

LA XIFRA

12
milions
d'euros per construir el carril bus-VAO i 5 milions per mantenir la B-23 deu anys és el que es vol amb la cessió.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.