El govern impulsa les obres per millorar l'encreuament de la C-251 i la BV-5105 a Cardedeu
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha impulsat les obres per a reordenar el trànsit i millorar la seguretat en l'encreuament entre la C-251 i la BV-5105, a Cardedeu. Aquesta actuació, que es licita ara per un import de 805.000 euros, comportarà la construcció d'una rotonda per a canalitzar els moviments dels vehicles.
La C-251, carretera de la xarxa local que comunica Cardedeu amb Granollers, registra un trànsit molt intens. A la sortida del nucli urbà en direcció a Granollers, creua amb la BV-5105, via també molt utilitzada ja que, al seu torn, permet arribar a la rotonda d'accés a l'autopista AP-7.
Aquest encreuament, de tipus T, està format per un carril central per als girs a l'esquerra situat a la C-251 i illetes per encaminar el trànsit sobre la BV-5105. Per tal de millorar la seguretat viària i afavorir la fluïdesa del trànsit en aquest punt, el DPTOP ha previst la construcció d'una rotonda, tot recollint, a més, les peticions del territori. Es preveu adjudicar les obres durant el primer trimestre de l'any vinent i iniciar-les durant el tercer trimestre de 2010. El termini d'execució serà de nou mesos.
El nou giratori tindrà 50 metres de diàmetre fins a la línia blanca exterior, amb una calçada anular de 8 metres —dos carrils de circulació de 4 metres—, voral exterior d'1,5 i interior de 0,5 metres. Els 1,5 metres exteriors de l'illeta central seran trepitjables.
Donada la proximitat d'aquesta cruïlla amb la línia del ferrocarril, la construcció de la rotonda comportarà el desplaçament del traçat de la carretera C-251 en uns 250 metres i de la BV-5105 en uns 100 metres. Paral·lelament, es preveu renovar el paviment d'un tram de 230 metres de la C-251 en direcció al nucli urbà de Cardedeu. A més d'aquests treballs, l'obra inclourà les tasques complementàries següents: disposició del drenatge de la rotonda; formació de cunetes als peus del talús, enllumenat de la rotonda mitjançant la disposició d'una columna central de 16 metres d'alçada, senyalització horitzontal i vertical i col·locació de barreres de seguretat. Hidrosembra, prèvia estesa de terra vegetal als talussos i a les zones de carretera que quedaran en desús i desviament i reposició dels serveis afectats.