El territori insisteix a convertir en autovia la carretera de Reus a Cambrils
Tot i que no entra en les previsions del govern català transformar la TV-3141 que connecta Reus i Cambrils en una autovia, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, s'hauria compromès a «escoltar la veu del territori». I ahir, en un acte conjunt, el president de la Cambra de Comerç de Reus, Isaac Sanromà; l'alcalde de Cambrils, Robert Benaiges; de Riudoms, Josep Maria Cruset, i de Reus, Lluís Miquel Pérez –que va excusar la seva absència, però que hi va donar suport–, van presentar les al·legacions al projecte de millora que la Generalitat té per a aquesta via, un total d'onze. El document entraria en contradicció amb el plantejament del pla territorial del Camp de Tarragona de convertir les principals ciutats en una segona àrea metropolitana, ja que per això fa falta «una millora substancial de la comunicació» entre Reus i Cambrils i el text «no resol els grans problemes que provoca la carretera». En aquest sentit, consideren que, si no es modifica el projecte, serà una «condemna a tenir prestacions de segon nivell». A més, si ara la via ja és perillosa –com no dubten a assenyalar els alcaldes–, la proposta de la Generalitat suposaria un «correlatiu risc de saturació i d'empitjorament dels col·lapses actuals», perquè s'hi construirien tres noves rotondes i interseccions.
I és que, vista la seva perillositat, molts usuaris opten per circular per vies alternatives, tot i que la utilitzen 12.500 persones al dia. Els alcaldes van assenyalar: «Esperem que el sentit comú els faci recapitular.» Perquè, per exemple, calen solucions a les interseccions amb camins veïnals. Però, a banda, també denuncien la «falta de previsió de les noves implantacions a l'entorn de la carretera i del creixement en diferents usos que ja existeixen», com ara el polígon industrial de Vinyols. Finalment, consideren que la via s'ha «d'arreglar amb preferència» ja que no s'han previst els drenatges sobre els terrenys adjacents i no s'han resolt les conduccions d'aigües, així com tampoc s'ha previst l'enllumenat a les cruïlles, no s'ha desenvolupat un pla d'impacte acústic i no es preveu la connexió entre aquesta carretera i la T-11 o la prolongació de l'autovia des de la rotonda de l'A-7 fins al vial de Cavet a Cambrils.