El futur eix de la Conreria escurçarà un quart d'hora el viatge de Badalona a Granollers

Es redueix l'impacte a Tiana amb un túnel més llarg i de cota inferior i es manté l'opció del peatge tou per pagar-ne una part

La conselleria de Política Territorial de la Generalitat ha volgut fer pública la seva proposta de traçat tres mesos abans que es publiquin els estudis informatius i d'impacte ambiental per facilitar la preparació d'al·legacions quan surti a informació pública, com a molt tard a mitjan juny, segons el conseller Joaquim Nadal. No es preveuen discrepàncies significatives dels ajuntaments de Tiana i Sant Fost de Campsentelles perquè s'ha buscat un acord. L'aposta pel túnel sota la serra de Marina ha permès «vèncer les reticències», segons el conseller, que afirma categòricament que «una carretera sense túnel avui no es pot plantejar».

Pel Vallès, el traçat comença a l'enllaç de la C-59 amb l'AP-7 a Santa Perpètua de Mogoda. La via connectarà al nus de Mollet del Vallès amb la C-17, la C-33 i l'N-152a. Un viaducte de 600 metres de llargada travessarà el riu Besòs, després del qual la via enllaçarà amb la BV-5001 i el nucli de Sant Fost de Campsentelles abans de la boca nord del túnel de la Conreria. El president de l'empresa pública Tabasa, que construirà i explotarà l'obra, Josep Mir, recorda que avui passen uns 15.000 vehicles diaris pel centre de Sant Fost. El túnel de la Conreria tindrà doble tub i tres quilòmetres de llargada. A la sortida per la boca sud, creuarà la riera de Montalegre i connectarà amb l'actual B-500. També connectarà amb el Camí dels Francesos a Tiana i la urbanització de Mas Ram. Se situa entre els dos passos superiors de la B-500, que s'aprofiten, i travessa la B-20 per un pas inferior fins a enllaçar amb el nucli urbà de Badalona per mitjà d'una rotonda. El govern català i l'Ajuntament dibuixen avui el traçat del tram fins a la C-31, la connexió amb la qual estarà assegurada en el projecte constructiu. És una obra que suposarà una inversió de 400 milions i el conseller es mostra prudent en els terminis. El 2012 hauria d'estar aprovat el projecte constructiu i l'obra es podria posar a licitació entre aquest any i el següent. El peatge tou es manté com una opció de pagament d'una part de l'obra. Nadal deixa clar que el peatge finançaria una part petita de l'obra, que pagarà Tabasa via endeutament. El nou eix serà una via de gran capacitat amb dues calçades de dos carrils per sentit i una limitació de velocitat de 100 km/h. Els 11 quilòmetres de traçat permetran el pas d'una mitjana de 25.000 vehicles diaris i reduirà un 15% el trànsit actual del nus de la Trinitat, segons els càlculs del govern. També es calcula un estalvi de temps de tretze minuts entre Badalona i Mollet i de quinze, entre Badalona i Granollers. En connectar al Vallès amb l'autopista AP-7 i la C-17 també escurça la ruta des del Barcelonès Nord i el Baix Maresme a Girona o Vic.

Descomptes a Vallvidrera, a l'estiu

El govern i Tabasa ja han decidit un termini per a l'entrada en funcionament als túnels de Vallvidrera dels descomptes per als vehicles d'alta ocupació (VAO). El president de l'empresa anuncia que serà «segur» a l'estiu. També se sap que la bonificació del peatge arribarà al 20% per als vehicles que duguin tres o més ocupants. El conseller Nadal afegeix que la mesura s'implantarà quan hagi tornat a Catalunya el director general de Tabasa, Albert Vilalta, segrestat des de fa mesos al nord d'Àfrica per la branca magribina d'Al-Qaida. El conseller recorda que Vilalta ha treballat molt en aquest projecte per adoptar una tecnologia que permeti comptar els ocupants de cada vehicle. Inicialment estava previst que les bonificacions comencessin l'1 de gener d'aquest any. Algunes de les tecnologies provades per Tabasa als túnels són la gravació d'imatges i un sistema d'infrarojos que detecta la longitud d'ona de la pell dels ocupants de cada vehicle. El govern no vol implantar el sistema fins que no estigui segur que funciona, però ja es preveu que es podrà presentar la tecnologia els pròxims mesos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.