Infraestructures i serveis

Calvet i Ábalos fan passos pel traspàs de Rodalies

Primera presa de contacte durant més de dues hores a Madrid

La reunió de la Comissió d’Infraestructures es preveu que es faci el 15 d’octubre

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i el ministre de Foment, José Luis Ábalos, han fet passos aquest dimecres per al traspàs de les competències de Rodalies i reuniran la Comissió d’Infraestructures (que no es reunia des del 2008) el 15 d’octubre a Barcelona.

Així ho ha explicat el propi conseller després de la reunió de dues hores que ha mantingut amb el ministre a Madrid. Segons Calvet, Ábalos i el seu equip s’han mostrat oberts a “perfeccionar” el traspàs de Rodalies amb inversions en infraestructures i cobrir el dèficit tarifari no mitjançant un traspàs entre el Ministeri i Renfe, sinó a través de la Generalitat. A la reunió també han abordat el sistema d’eurovinyeta, la dotació de l’ATM. La d’avui ha estat una primera “presa de contacte” on segons Calvet s’ha fet evident el “canvi de llenguatge” respecte a l’anterior executiu que ara caldrà “fer realitat” amb accions concretes.

El primer acord és la convocatòria el 15 d’octubre de la Comissió d’Insfraestructures que deriva de la Disposició Addicional 3a de l’Estatut, després que aquest dimartsPere Aragonès i María Jesús Montero tanquessin l’acord perquè l’Estat pagui els 759 MEUR pendents del 2008.

En aquesta Comissió d’Infraestructures s’hi avaluaran les transferències pendents d’altres anys i la finalitat de les inversions. Per part de la Generalitat hi seran presents les conselleries de Territori, Economia, l’ACM i la Federació de Municipis, i per l’Estat els ministeris de Foment i Hisenda.

Calvet ha desvinculat aquest pagament de l’aprovació dels pressupostos de l’Estat perquè aquest és “un deute històric” que caldria pagar “amb pressupostos o sense.

Pel que fa a Rodalies, Calvet ha destacat que hi ha incompliments del pla de Rodalies i en especial del dèficit tarifari de Renfe, que paga directament el Ministeri a Renfe, fet que “incapacita” la Generalitat. “El Ministre i el seu equip han estat oberts a perfeccionar el traspàs”, ha dit Calvet, que ha apuntat que això implica parlar d’inversions en infraestructures, de cobrir el dèficit tarifari via el govern de la Generalitat”.

En aquest sentit, ha destacat que l’Estat ha d’actualitzar les inversions pendents després que el 2008 el govern espanyol prometés 4.000 milions als que se suma una altra promesa del govern de Rajoy de 4.000 milions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.