Infraestructures i serveis

Foment fixa el 2021 per a l’arribada del tren a la T1 del Prat

Per primer cop es posa data a l’acabament de l’obra de la nova línia

Queden encara 300 metres de túnel

El pro­jecte per elec­tri­fi­car i posar a punt el futur enllaç fer­ro­vi­ari entre el cen­tre de Bar­ce­lona i les ter­mi­nals 1 i 2 de l’aero­port del Prat es troba en plena fase de redacció i l’empresa Adif té pre­vist adju­di­car la cons­trucció de les obres l’estiu de l’any vinent, amb un temps de rea­lit­zació d’un any a un any i mig. La pre­si­denta d’Adif, Isa­bel Pardo, va deta­llar ahir per pri­mer cop el calen­dari d’aca­ba­ment d’aquesta infra­es­truc­tura, que, si es com­plei­xen tots els ter­mi­nis, entrarà en fun­ci­o­na­ment el 2021.

Pardo va acom­pa­nyar el minis­tre de Foment, José Luis Ábalos, en una visita que tots dos van fer a les obres de cons­trucció del túnel per on hau­ran de cir­cu­lar els trens, per sota de les ter­mi­nals i les pis­tes de l’aero­port, que aquest mes de novem­bre han tin­gut un impuls impor­tant, ja que ha cul­mi­nat el procés de per­fo­ració per sota de la pista prin­ci­pal, una cir­cumstància que havia obli­gat a tan­car-la tem­po­ral­ment al trànsit.

El pro­jecte per fer arri­bar el tren a la T1 està divi­dit en dues fases i tindrà un pres­su­post total que superarà els 400 mili­ons d’euros. Per cul­mi­nar la per­fo­ració del túnel encara que­den uns 300 metres i quan esti­gui aca­bat del tot tindrà una lon­gi­tud de 3.400 metres. Quan el tren esti­gui en marxa es cal­cula que trans­por­tarà entre 7 i 9 mili­ons de pas­sat­gers anu­als, que podran arri­bar al cen­tre de Bar­ce­lona des de l’aero­port en un tra­jecte que durarà només 19 minuts.

L’aero­port

El minis­tre va apro­fi­tar la visita a l’aero­port per com­pro­me­tre’s amb els plans d’expansió que ja havia anun­ciat el seu ante­ces­sor en el càrrec, el popu­lar Íñigo de la Serna. En aquest sen­tit, va asse­gu­rar que es tirarà enda­vant la ter­mi­nal satèl·lit, que estarà situ­ada entre pis­tes, i que s’impul­sarà la con­versió de l’aero­port de Girona en la quarta pista de l’aero­port del Prat. Aquesta cir­cumstància obli­garà a una con­nexió ràpida amb tren i a la cons­trucció d’una estació a la línia del TAV, a tocar de l’aero­port de Vilobí.

Ábalos va subrat­llar la capa­ci­tat de crei­xe­ment de l’aero­port i va reconèixer que aquest any el Prat ha tin­gut massa pro­ble­mes de retards i can­cel·laci­ons, i es va com­pro­me­tre a “posar tots els mit­jans per evi­tar que aques­tes situ­a­ci­ons es repe­tei­xin”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia