Talls a la Pilastra a partir de la segona quinzena de gener
Es donarà pas alternatiu semaforitzat amb aturades màximes de 2 minuts
L’obra es preveu enllestida a l’abril
Les obres a la carretera N-141e, que uneix Bescanó i Anglès, entren en l’última etapa, “la més fàcil des del punt de vista tècnic però la més crítica perquè comportarà talls de trànsit”, va explicar el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, en la visita a les obres que va realitzar ahir al migdia.
A partir de la segona quinzena de gener i fins a mitjan març es treballarà ja a la calçada de la carretera, fet que implicarà restriccions al trànsit. Així, sempre hi haurà un carril disponible i es donarà pas alternatiu semaforitzat i amb una persona senyalitzadora que impedeixi que hi hagi cues llargues. Així les aturades màximes dels vehicles es preveu que seran de dos minuts. Gavín va insistir que s’han planificat amb l’objectiu que “provoquin els menors inconvenients possibles”. L’alcalde de Bescanó, Pere Lluís Garcia, va recalcar que s’ha aconseguit escurçar a dos mesos els talls.
Els treballs, amb una inversió inicial de 3,4 milions d’euros, arribaran als cinc milions de cost total. Aquest encariment i retard de l’obra es deu als imprevistos sorgits a causa de la debilitat del terreny. Especialment complexos han estat els treballs que s’han fet a la muntanya, en el revolt de la Pilastra, perquè ha calgut executar uns desmunts de 35 metres d’alçada entre la carretera, el canal de reg i cal Gegant.
LES FRASES
Més seguretat i un nou espai verd
Els treballs, que van començar el març del 2017, comportaran una millora en la seguretat d’una via molt transitada, entre 12.000 i 15.000 vehicles diaris, i que històricament s’ha conegut com la “carretera de la vergonya”. En aquest sentit, les obres han estat llargament reivindicades pel territori. Amb l’actuació, la calçada passarà de tenir els 6 metres actuals als 9, amb dos carrils de circulació de 3,2 metres d’amplada i dos vorals d’un metre cadascun. Aprofitant l’actuació, Bescanó vol convertir la Clota d’en Font, a l’entrada del municipi, en una zona d’esbarjo i pícnic. En aquest punt s’hi ha habilitat un desviament per dirigir-hi el trànsit mentre es faci el pas subterrani que connecti amb la via verda i l’ampliació de la carretera.