S’obre a l’Hospitalet una nova estació de la línia 10 de metro
L’L10 sud es completarà a la tardor amb l’estació Ciutat de la Justícia
Torra destaca les inversions en mobilitat
Ahir, va entrar en funcionament l’estació de Provençana, la sisena de l’L10 sud i la 18a al territori hospitalenc. Una estació molt reivindicada des que la ciutat va veure, amb estupor, com les màquines foradaven el subsòl sense que s’obrís cap estació a la ciutat. Finalment, el barri de Santa Eulàlia veu millorades les connexions amb l’estació de Provençana, i a la tardor està previst que s’obri la segona projectada, Ciutat de la Justícia. Quan es posi en servei, el 2020, l’estació d’Ernest Lluch, a l’L5, l’Hospitalet veurà completa la xarxa prevista, amb 20 parades de metro.
“Estem poc acostumats que les administracions compleixin els terminis de lliurament”, afirmava, ahir, el president de la federació veïnal, Manuel Piñar. La satisfacció veïnal se sumava a la de l’alcaldessa, Núria Marín, que va destacar el compromís que Carles Puigdemont i Josep Rull van adquirir amb la ciutat quan es va inaugurar l’L9. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va destacar que l’ampliació “valuosa” de la xarxa de metro –al setembre se’n van obrir dues més de l’L10 sud, Foc i Foneria– “permet connectar persones” –“que és la nostra obsessió”, va dir–, a més de promoure el transport públic com a peça de l’estat del benestar. I el president de la Generalitat, Quim Torra, va destacar que el govern que presideix “treballa per la mobilitat”, a diferència de l’actuació de l’Estat pel que fa a Rodalies.
LA XIFRA
LA FRASE
37 milions per a les dues estacions
La Generalitat ha destinat 37 milions d’euros a les estacions de Provençana i Ciutat de la Justícia, una inversió que forma part dels 119 milions amb què s’han dotat les obres de l’L10 sud al tram entre Provençana i Foc –el pressupost global de les línies 9 i 10 és de 5.942 milions. L’L10 sud té una longitud de 4,5 quilòmetres, de què 2 corresponen al tronc comú amb l’L9 sud –que té les estacions de Collblanc, Torrassa i CanTries-Gornal– i 2,5 al nou túnel que va de la bifurcació del Gornal fins a Foc. La freqüència de pas dels trens és de set minuts i es preveu que l’usin uns 3.000 passatgers diaris.