La variant de Vallirana aborda la fase final
Una jornada de portes obertes atreu centenars de veïns a les obres de la carretera
Els treballs, que podrien estar enllestits d’aquí a uns mesos, costaran 176 milions d’euros
Després de 15 anys d’unes obres interrompudes per mil imprevistos, els veïns de Vallirana es van poder passejar ahir pels túnels de la variant en un matí molt familiar abans que la tan reivindicada infraestructura estigui ocupada pels vehicles. Això succeirà, previsiblement, “d’aquí a uns mesos”, tal com va avançar ahir la delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, tot i que no va voler pronosticar, de manera prudent, cap data d’obertura. I és que la variant ha estat, segons va reconèixer, “una obra amb un recorregut històric no gaire exemplar”, referint-se als retards tant per qüestions pressupostàries com pels imprevistos que ha ocasionat foradar una muntanya. Tot i així, amb els dos túnels ja excavats, Cunillera va assegurar que veuen “la llum al final del túnel” d’una obra en què el Ministeri de Foment haurà invertit 176 milions d’euros.
L’alcaldessa de Vallirana, Eva Martínez, va expressar la seva satisfacció per la perspectiva del final de les obres i va recordar el paper reivindicatiu de la plataforma Prou Cues N-340. La variant de la B-24 reduirà notablement els 30.000 vehicles diaris que cada dia travessen el nucli urbà, molts dels quals camions que transporten material de les pedreres veïnes. “Tenim ganes que el carrer Major sigui per a les persones, per poder passejar amb seguretat i sense soroll”, va dir. El tram construït inclou un túnel format per dos tubs, un per a cada sentit de circulació, de 1.370 metres de longitud. També s’ha habilitat una passarel·la de vianants per connectar l’IES Vall d’Arús amb el barri de la Llibra.